מנכ״ל חברת התוכנה ששלח מייל תמיכה בביידן ל-10 מיליון לקוחות
דייויד בארט הפיץ לכ-10 מיליון לקוחות החברה מייל יוצא דופן בו הפציר בהם לבחור בביידן מחשש לפגיעה בדמוקרטיה האמריקאית. לטענתו מטרת המייל הייתה להגן על הדמוקרטיה אל מול הניסיון לדיכוי מצביעים
- תפעיל צעדי חירום? כך נערכת פייסבוק לבחירות בארה"ב
- "דרוש ניצחון סוחף במרוץ הנשיאות כדי להרגיע את השוקים"
- צוקרברג: אחרי הבחירות בארה"ב פייסבוק תסיר חלק ממגבלות התכנים שהטילה
המייל התקבל בתגובות מעורבות, כאשר המבקרים כינו אותו "תעמולה פוליטית" ושימוש לרעה במידע של לקוחות. בארט הסביר ל-CBS שהחברה שלחה את המייל ל-10 מיליון לקוחותיה ביום חמישי כניסיון "לתמוך ולהגן על הדמוקרטיה אל מול דיכוי המצביעים".
"המייל של אקספנסיפיי מצטרף לשורה של פעולות בחברה בנושאים אקטואלים כמו מחאת Black Lives Matter", הסביר בארט ושיתף שהוא וצוותו דנו בדרכים בהם החברה תוכל להיות יותר מעורבת בבחירות וכי מרבית הצוות תמך בהחלטת הפצת המייל ללקוחות. "שליחת המייל לא נעשתה משיקול עסקי. אבל בסופו של דבר, אני חושב שזה יועיל גם לעסקים", אמר.
המסר של בארט מגיע בתקופה בה חברות אמריקאיות מוצאות את עצמן תחת אש בעקבות השיח פוליטי. חברת Goodyear למשל, הצליחה להרגיז את הנשיא טראמפ באוגוסט, כאשר לטענתו החברה אסרה על חבישת כובעים ממסע הבחירות שלו. גודייר טענה מצידה שהיא אסרה כל מסר פוליטי בשטחי החברה, לא רק זה של טראמפ.
עם זאת, חברות עשויות גם להרוויח מהבעת עמדה פוליטית, שכן צרכנים מעדיפים לקנות מחברות שמחזיקות בעמדות פוליטיות דומות לשלהם.