חברת נמלי ישראל גייסה 750 מיליון שקל עבור נמלי אשדוד וחיפה החדשים
גיוס החוב זכה לדירוג ברמה AAA מחברת הדירוג S&P מעלות; נמלי ישראל הוא אחד הרגולטורים של נמלי הים הקיימים בחיפה ואשדוד, ובימים אלו היא אחראית על בניית שני נמלי הים החדשים באותן ערים - צפויים להיפתח בשנה הבאה ולהגדיל את התחרות בתחום שינוע הסחורות
- נמלי ישראל: הרווח הנקי נחתך ביותר מ-50% ברבעון השני
- חברת נמלי ישראל: ירידה של 23% ברווח הנקי - ל-127 מיליון שקל
- חברת נמלי ישראל תשלם לנמל חיפה כ-180 מיליון שקל עבור העברת הנתבים אליה
חברת נמלי ישראל מהווה את אחד הרגולטורים של נמלי הים הקיימים בחיפה ואשדוד, ובימים אלו היא אחראית על בניית שני נמלי הים החדשים באותם ערים. אלו צפויים להיפתח בשנה הבאה ולהגדיל את התחרות בתחום שינוע הסחורות. לצורך כך, חברת נמלי ישראל הקימה שתי חברות בת, אחת לכל מחוז, שיתנו שירותי ים, כולל שימוש בנתבים עבור כלל הפעילות בכל אזור.
גיוס החוב זכה לדירוג ברמה AAA מחברת הדירוג S&P מעלות, שחידדה למרות הדרוג הגבוה ש"קיימת אי ודאות רבה לגבי התפתחות מגפת הקורונה. הקונצנזוס בקרב מומחי רפואה הוא שייתכן שהמגפה הגיעה או כמעט הגיעה לשיאה באזורים מסוימים בעולם, אולם תמשיך להוות איום עד שחיסון או טיפול אפקטיבי יהיו זמינים בהיקף נרחב, מה שעשוי לא לקרות עד המחצית השנייה של 2021. אנו משתמשים בהנחה זו להערכת השלכותיה הכלכליות של המגפה והשפעתה על איכות האשראי של גופים וחברות".
מנגד, מבחינת חברת נמלי ישראל ההערכה היא שהווירוס לא יפגע בפעילות החברה, ולכן היה חשוב להשלים את גיוס החוב. בדו"ח הכספי לרבעון השני של 2020 נמלי ישראל חידדה ש"בתקופת הדו"ח, לא אירעה השפעה מהותית על תוצאות הפעילות של החברה ועל מצב הנזילות שלה. החברה צופה כי משבר הקורונה עלול לגרום לירידה בהכנסות לשנת 2020 באחוזים בודדים שעלולים להשפיע על תוצאות הפעילות של החברה"
נמלי ישראל, שמנוהלת על ידי שלמה ברימן, סיימה את הרבעון השני של 2020 ברווח נקי של כ-56 מיליון שקל, ירידה של של יותר מ-50% ביחס לרווח הנקי שהושג ברבעון השני של 2019, שהסתכם אז בכ-115 מיליון שקל. סך הכנסות החברה מדמי תשתית, שימוש בציוד ונכסי מקרקעין הסתכמו בכ-206 מיליון שקל, ירידה של כ-3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה הסתכם בכ-86 מיליון שקל, ירידה של כ-17% ביחס לרבעון המקביל אשתקד (כ-103 מיליון שקל).