$
רכב

עתיד ירוק, הווה עגום: הונדה פורשת ממירוצי פורמולה 1 כדי להתמקד בהנעה חשמלית

יצרנית הרכב היפנית לא תספק יותר מנועים לקבוצות הפורמולה של רד בול ואלפא טאורי; מדובר בשינוי כיוון קיצוני של החברה, שנכנסה לעולם מירוצי המכוניות זמן קצר לאחר שהחלה לייצר מכוניות ביצור המוני. לפי הנמכ"ל טקאהירו האצ'יגו, ההחלטה אינה תוצאה של מגיפת הקורונה

תומר הדר 11:4504.10.20

הונדה העולמית כבר לא תספק מנועים למכוניות פורמולה 1, כדי להתמקד בפיתוח אמצעים טכנולוגיים ליצור מכוניות נקיות; כך הודיעה החברה. כיום הונדה היא ספקית המנועים של קבוצות הפורמולה של רד בול ואלפא טאורי (לשעבר טורו רוסו).

 

 

מכונית של רד בול במירוץ פורמולה 1 מכונית של רד בול במירוץ פורמולה 1 צילום: אי פי איי

 

עבור הונדה מדובר בשינוי כיוון קיצוני: בניגוד לרוב יצרני הרכב היפנים, שהחלו את דרכם בנקודת נחיתות משמעותית, הונדה הגיעה אל עולם מירוצי המכוניות זמן קצר לאחר שהחלה לייצר מכוניות ביצור המוני. כך, בניגוד למאזדה, טויוטה, מיצובישי ואחרות, הונדה התגאתה כבר בשנות השישים במוניטין מוכח של יצרנית אופנועים בעלי מנועים מתוחכמים יחסית, מה שסלל את דרכה באופן טבעי למירוצי פורמולה.

 

כניסתה של הונדה למירוצי גראנד פרי בשנת 1964 הפתיעה את יריביה האירופים כדוגמת פרארי ומזראטי, ותרמה לא מעט לבניית המוניטין של הונדה דווקא כיצרנית של מכוניות כביש. מאז סיפקה הונדה מנועים למספר קבוצות, החל בוויליאמס וכלה בטיירל, ואף הריצה קבוצה משלה בשנת 2006.

 

עם זאת, לנוכח השינויים הנוכחיים בהיצע דגמי הונדה, היצרנית מבינה כעת כי השקעה במירוצים לא תישא פרי. לפי טקאהירו האצ'יגו, מנכ"ל הונדה, ההחלטה אינה נובעת מהקורונה, אלא מהכיוון הנוכחי בו נוקטת הונדה, להפוך ליצרנית רכב נטולת פליטות מזהמים - משמע אין לה טעם להשקיע מיליוני דולרים בטכנולוגיות שבסופו של דבר ייצרו מנועים שפולטים זיהום.

x