לאחר כעשור: המותג פלייבוי חוזר לבורסה בארה"ב
החברה תתמזג עם חברת "צ'ק פתוח" בעסקה בהיקף של 381 מיליון דולר; פלייבוי החלה להיסחר בניו יורק ב-1971, וחזרה לידיו של המייסד יו הפנר ב-2011
המותג פלייבוי חוזר לבורסה, לאחר כעשור שבו היה בידיים פרטיות; החברה תתמזג עם מאונטן קרסט - חברת "צ'ק פתוח" (חברת רכישה לצרכים מיוחדים, SPAC).
- פלייבוי תנטוש את המגזין לטובת התמקדות במרצ'נדייז
- מייסד פלייבוי יו הפנר הלך לעולמו בגיל 91
- אמרו כן לזקן: התקבלה הצעת הרכש של יו הפנר לפלייבוי
מאונטן תשנה את שמה לפלייבוי לאחר סגירת העסקה, ותיסחר בנאסדק תחת הסימן PLBY.
פלייבוי נמצאת כיום בשליטת חברת הפרייבט אקוויטי ריזבי טראברס.
על פי פרטי העסקה, בעלי המניות של פלייבוי יקבלו כ-23.9 מיליון מניות של מאונטן קרסט, שערכן 10 דולרים למניה, ומאונטן קרסט תיקח על עצמה חוב של 142 מיליון דולר, מה שיביא את היקף העסקה לכ-381 מיליון דולר.
פלייבוי הסכימה לרכוש 700 אלף מניות של מאונטן קרסט במחיר של 6.35 דולרים למניה. בעלי המניות של פלייבוי הסכימו לא למכור את המניות במשך שנה, בכפוף לביטול חלקי של התנאי הזה לאחר שישה חודשים אם המניה תיסחר מעל 14 דולר ב-20 מתוך 30 ימים רצופים. מאונטן קרסט הסכימה גם למכור מניות בשווי 50 מיליון דולר לקבוצת משקיעים מוסדיים. העסקה אמורה להיסגר ברבעון הראשון של 2021.
מנכ"ל פלייבוי בן קוהן ימשיך לשמש בתפקיד, אליו נכנס ב-2017, וכך גם שאר הצוות הניהולי של החברה.
"פלייבוי ענקית", אמר קוהן למשקיעים בשיחת ועידה. "מדובר במותג ופלטפורמה שאי אפשר ליצור כמותם כיום", עם הכנסות של יותר משלושה מיליארד דולר ומוצרים הנמכרים ב-180 מדינות.
פלייבוי היא חברה שונה מאוד כיום ממה שהיתה בשנות ה-60 וה-70, לאחר שסגרה זה מכבר את רוב עסקי המדיה שלה. היא החלה את דרכה כמגזין שנערך בדירתו של הפנר בשיקגו, לפני שהפכה לחברה גלובלית שמחזיקה ברשתות טלוויזיה ועוד. פלייבוי החלה להיסחר בניו יורק ב-1971, מה שעזר לה לפתוח מועדוני לילה, הוצאה לאור, מלונות ואתרי נופש, ומיזמים נוספים. ב-2011 חזרה החברה לידיו של המייסד יו הפנר, שמת שש שנים לאחר מכן.
באביב האחרון הודיע קוהן כי המגזין לא יודפס יותר - ויפורסם רק באינטרנט.
חברות SPAC מגייסות כסף ממשקיעים ציבוריים ופרטיים, ורוכשות באמצעותו חברה אחרת. אין להן שום מוצר, עובדים, פעילות יצרנית או אפילו יעד השקעה ברור. חברות כאלה נהפכו לפופולריות השנה וגייסו 28 מיליארד דולר ברבעון השלישי ב-75 עסקאות שונות.