תעשיית הרכב מתאוששת - אבל רק חברה אחת ממריאה בוול סטריט
פורד, ג'נרל מוטורס ופיאט-קרייזלר הציגו עד כה את נתוני המכירות שלהן לרבעון השלישי - עם שיפור ניכר לעומת הרבעון השני; ואולם בעוד חברות הרכב "המסורתיות" התקשו עד מאוד בוול סטריט השנה בשל משבר הקורונה - טסלה טסה כבר ב-418% מתחילת 2020, ומכירותיה ברבעון השלישי זינקו ב-32%
הרבעון השלישי הסתיים וכבר החלו טפטופים על נתוני מכירות בתעשיית הרכב: אנליסטים צופים כי מכירות רכבים פרטיים בארה"ב יראו שיפור משמעותי לעומת הרבעון השני, מוכה הקורונה, אך נמוכים בטווח שבין 11%-13% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019. נזכיר כי המכירות ברבעון השני בתעשייה צנחו ב-30% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019. אך למרות האופטימיות, חברות הרכב מתקשות להתרומם בשוקי הון בעידן הקורונה - חוץ מאחת.
- תקלה מביכה: אלפי בעלי מכוניות טסלה ננעלו מחוץ לרכב
- טסלה: גם לטריקים ולשטיקים של אלון מאסק יש גבול
- כזה עוד לא היה: שוויו של מאסק נחתך אתמול ב-16.3 מיליארד דולר
פורד מציגה התאוששות במכירות הרכב שלה בהשוואה לחברות הרכב שהציגו אמש את נתוני המכירות של הרבעון השלישי: המכירות בפורד ירדו ב-4.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד בג'נרל מטורוס ופיאט-קרייזלר צללו ב-10% בהשוואה לרבעון השלישי של 2019.
בפורד מציגים זינוק של 27% ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני, ואף מציינים כי מאז 2005 לא רשמו רבעון כה מוצלח במכירות הטנדר של החברה. בנוסף, מכירות הג'יפ אקספלורר המריאו ב-74% לעומת התקופה המקבלה אשתקד.
פיאט-קרייזלר וג'נרל מוטורס דיווחו כי המכירות נפלו לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך הראו התאוששות ניכרת בהשוואה לרבעון השני של 2020, כך פרסמו שתי החברות (בנפרד). השתיים, היו בין הראשונות בתעשיית הרכב לפרסם נתונים על הרבעון השלישי שזה עתה תם.
מכירות פיאט אמנם נחתכו ב-10% לעומת הרבעון השלישי של 2019, אך המריאו ב-38%, עם 140,265 אלף רכבים נוספים שנמכרו לעומת הרבעון השני. בג'נרל מוטורס פרסמו כי המכירות ירדו ב-9.9% ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה, אך במהלך כל חודש ברבעון הראו התאוששות גוברת – אך לא נקבו במספרים.
משאירה לכולן אבק
טסלה עמדה בטווח התחזיות במכירות ברבעון השלישי ומסרה 139,300 רכבים (32% יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד) - לעומת צפי למכירה בטווח שבין 123-147 אלף. ברבעון השני נמכרו 90,650 רכבים. וברבעון המקביל בשנה שעברה מכרה 95,200 רכבים. החברה מכרה ברבעון השלישי 15,200 רכבי מודל S ו-X, בהתאם לתחזיות. מכירות רכבי מודל 3 ומודל Y עמדו על 124,100, מעל הצפי ל-117,300 רכבים.
בתחילת השנה הכריזה טסלה כי תמכור במהלך 2020 חצי מיליון רכבים, ומאז לא שינתה את תחזיותיה. יחד עם זאת, בחברה כבר לא מדברים באותו ביטחון כמו בתחילת השנה, אז אמרו כי "נמכור בקלות" חצי מיליון רכבים השנה. אך ב-22 לספטמבר אמר המנכ"ל אילון מאסק כי המכירות ב-2020 יהיו גבוהות ב-30%-40% מאשר ב-2019, מה שמרמז על תחזית של טסלה כי יימכרו 477-514 אלף רכבים השנה.
רק באוגוסט מכרה טסלה 12 אלף רכבים בסין לבדה - אחרי שהורידה מחירים והגבירה את הייצור במפעל שלה בשנגחאי.
לאור כל זה, לא מפליא שמניית טסלה תראה ביצועים טובים יותר לעומת חברות הרכב ה'מסורתיות'. המניה טסה מתחילת השנה ב-418%, כשלשם השוואה, פורד צללה ב-27% מתחילת 2020, פיאט-קרייזלר נחתכה ב-18%, וג'נרל מוטורס נחלשה ב-17%.