המגף שוב בועט: שבוע האופנה במילאנו חוזר
חצי שנה אחרי שהקורונה השתוללה בצפון איטליה חוזר שבוע האופנה במילאנו ומשדר עסקים כרגיל. גולת הכותרת היא בתצוגה הנינוחה של ולנטינו ובשיתוף הפעולה בין מעצבי־העל מיוצ'יה פראדה וראף סימונס
שבוע האופנה במילאנו רחש חיים השבוע. חצי שנה אחרי שהתפרצה בצפון איטליה מגפת הקורונה ששלחה את כל המדינה לסגר ממושך, נראה שהימים האחרונים, התצוגות החיות, האורחים ואופנת הרחוב היו ניסיון לחזור לשגרה. בניגוד לשבוע האופנה בניו יורק, שהתקיים שבוע קודם לכן ונראה כרוח רפאים של שבוע האופנה, מילאנו פיזרה מעט אבק גלאם על התקופה הקשה וביקשה לשדר שהיא מתאוששת.
לא מעט מותגים הציגו לפני קהל במגבלות הנדרשות ובמסכות, לרבות דולצ'ה וגבאנה שהעלו תצוגה צבעונית ועשירה כמיטב המסורת עם הרבה דוגמניות; פנדי שהעלה תצוגה אחרונה של סילביה ונטורי פנדי לפני כניסתו המדוברת של קים ג'ונס הבריטי לתפקיד המעצב האמנותי של קולקציות הנשים במקום קרל לגרפלד (ג'ונס ימשיך לשמש גם בתפקידו כמעצב הגברים של דיור במקביל); והוגו בוס שהציג פריטים נינוחים ושיקיים.
פייר פאולו פיקולי מוולנטינו, שהציג במילאנו בראשונה אחרי מסורת ארוכת שנים בפריז וחתם את השבוע, הגדיר מחדש את הקודים של בית האופנה הקוטורי בהתאם לעולם המשתנה בימי מגפה ועדיין הצליח לשמור על זהותו של בית האופנה האיטלקי — הוא יצר שמלות יפהפיות, מתוחכמות ונינוחות, הראה לגברים ולנשים איך ללבוש חולצת טוקסידו וחולצות טאפט למכולת (עם מכנסיים קצרים) ושילב עיצוב מחודש של פריטים איקוניים של המותג, כמו נעלי הסטאד ותיקי הפרחים.
מותגים אחרים בחרו בתצוגה דיגיטלית, או בלוק בוק. פרנצ'סקו ריזו ממארני בחר להציג את הקולקציה שלו ברוח הזמן, באמצעות 48 נשים מרחבי העולם ששימשו דוגמניות שהשתתפו במדידות וירטואליות ועשו סטיילינג עצמי לפני שצולמו בפייס טיים. התוצאה — צילומים מגוונים ומענייינים של הקולקציה הייחודית הזאת.
גם התצוגה של פראדה, שבימים רגילים היתה אמורה להיות התצוגה הגדולה והמדוברת של העונה, זו שכולם חיכו לה, שודרה אונליין בפרזנטציה דיגיטלית. בפברואר, כשהעולם כולו נכנס לסגר, הודיע בית האופנה האיטלקי לראשונה בתולדותיו, כי המעצבת המוערכת והוותיקה מיוצ’יה פראדה תחלוק את הניהול הקריאטיבי שלו עם המעצב הבלגי המוערך ראף סימונס. זו הקולקציה המשותפת הראשונה של השניים, לאביב 2021.
השותפות המקורית הזאת התקבלה בתעשייה כהבטחה מרעננת ומשמחת והתצוגה ששודרה מחדר מלא מצלמות לא אכזבה. אחרי הצגת הקולקציה שודר ראיון בשידור חי שבו ענו פראדה וסימונס על שאלות וחלקו כבוד והערכה זה לזה. לא היתה שם התנגשות של אגו. להפך, שיתוף הפעולה בין שני המעצבים הגדולים הללו הניב קולקציה אמנותית, קוהרנטית שבה ניכר כתב היד של שניהם. לא בכדי היא נקראת "דיאלוגים". היתה בה קריצה לגזרות וינטג' קוטור וצלליות אלגנטיות בחצאיות בניחוח שנות ה־50 וחגורות מותן שנלבשו עם סוודרים מחוררים ונעליים על עקב נמוך (קיטן היל), בצד גזרות ספורטיביות ומעילים מחבקים שהבליטו את הלוגו של פראדה בניחוח אותם תיקי ניילון איקוניים משנות ה־80. כתב ידו של סימונס ניכר במעילים רכים בגזרת קוקון עם הדפס פריחה אקזוטית שנשמטו מן הכתף ונסגרו בידיהן של הדוגמניות שהידקו אותם לגופן בנונשלאנטיות.