הלך הטורבו: גארט הודיעה על פשיטת רגל
אחת מיצרניות מגדשי הטורבו הגדולות בעולם הודיעה כי על רקע השפעות הקורונה והיפרדותה מתאגיד הענק האמריקני האניוול היא הגיעה להפסדים גדולים שלא מאפשרים את המשך קיומה
גארט, הנחשבת לאחת מיצרניות מגדשי הטורבו הגדולות בעולם (לצד MHI, קונטיננטל ובורג וורנר) מודיעה על פשיטת רגל בשל הקורונה. "בשל השפעות הקורונה והיפרדותנו מתאגיד האניוול נוצר חוב בהיקף שאיננו מסוגלים לכסות", נמסר מהחברה. גארט עצמה נפרדה מתאגיד הענק האמריקאי האניוול (המייצר בין היתר את שמני פרסטון) לפני כשנתיים. במקביל, השבתת מפעליהם של מספר גדול של יצרני רכב להם גארט מספקת מגדשים, למשל מרצדס בנץ ופורד גרמה לחברה להפסדים.
עבור מי שלא מבין במכונאות, מגדש טורבו עשוי להיות עוד רכיב נסתר במנוע של מכונית, אך בפועל קריסה אפשרית של יצרנית בסדר גודל של גארט עלולה לאיים על יכולת היצור של לא מעט יצרני רכב. מגדש הטורבו הוא חלק שהגיע למכוניות לראשונה מענף התעופה. מדובר במעין מדחס כפול, אשר משתמש בגז הפליטה של הרכב כדי לסובב מניפה. מניפה נוספת אשר מחוברת בציר למניפת הפליטה משמשת לדחיסת אוויר את המנוע והתוצאה היא זינוק בכוח המנוע ובגמישותו. לפי הערכות, מגדש הטורבו הראשון שגארט סיפקה לתעשיית הרכב יוצר בשנות החמישים המוקדמות ושימש בעיקר בציוד מכאני הנדסי כבד.
מגדשי טורבו הפכו לחלק ממנועי מכוניות נוסעים רק במהלך שנות השבעים, בעיקר במכוניות ספורטיביות כדוגמת סאאב 900 טורבו ופורשה 911 טורבו. במהלך שנות השמונים הפכו מגדשי טורבו נפוצים במכוניות ספורטיביות ובמכוניות בעלות מנועי דיזל, אך רק במהלך העשור הנוכחי הפכו מגדשי טורבו לחלק כמעט חיוני בהיצע של רוב יצרני הרכב אשר מעוניינים לשלב בין מנוע קטן יחסית להספקים גבוהים - כדי שהמנוע יפלוט מעט זיהום אוויר כאשר אינו מתאמץ. כיום רוב יצרני הרכב בעולם מציעים מנועי טורבו, החל בפרארי וכלה בסיטרואן, פולקסווגן וטויוטה.
גארט עצמה נחשבת לספקית של רוב יצרני הרכב הגדולים. טכנית, פשיטת רגל אפשרית של גארט עלולה לגרום גם לעיכובים טכנולוגיים, זאת לאחר שגארט הודיעה בשנה שעברה על פיתוח ראשון של מגדש טורבו שיופעל בכוחו של חשמל, מה שאמור לסייע בהפחתה משמעותית של פליטות המזהמים של כלי רכב.