בריטניה: המכירות הקמעונאיות עקפו את רמתן טרום המגפה
המכירות באוגוסט עלו זה החודש הרביעי ברציפות והיו גבוהות ב-4% לעומת פברואר. המכירות המקוונות אמנם ירדו לעומת יולי, אך עקפו ב-46% את הרמה שלפני המגפה
קמעונאי בריטניה רשמו עלייה חודשית רביעית רצופה במכירות בחודש אוגוסט, כך מסר משרד הסטטיסטיקה הלאומי היום (ו'). נפח המכירות עלה ב-0.8% בין יולי ואוגוסט, ונרשמה עלייה של 4% לעומת הרמות שנרשמו בפברואר, לפני המגפה.
- הקלה בבריטניה: אוקספורד ואסטרהזנקה מחדשות את הניסוי בחיסון לקורונה
- בריטניה הגיעה להסכם סחר עם יפן - הראשון לאחר הברקזיט
- ג'ונסון הציג המגבלות החדשות: "זה שובר את ליבי"
נפח המכירות שאינן בחנויות פיזיות היה גבוה ב-38% לעומת פברואר, אך המכירות של חנויות הביגוד נותרו נמוכות ב-16% לעומת רמתן לפני המגפה. החנויות לשיפור הבית המשיכו לטפס באוגוסט, בעוד חנויות מוצרים לבית ראו עלייה של 10% לעומת פברואר. היקף המכירות המקוונות ירד ב-2.5% באוגוסט, אך המכירות נותרו גבוהות ב-46% לעומת פברואר.
כלכלת בריטניה חוותה התאוששות אטית מהסגרי הקורונה הראשונים, והבנק של אנגליה אמר אתמול שהוא זקוק לזמן נוסף כדי להעריך האם הכלכלה זקוקה לתמריצים נוספים, בעודו שומר על שיעורי הריבית ותוכניות הסיוע הכמותיות שלו ללא שינוי.
איגוד התעשייה הבריטי (CBI) אמר שכמעט מחצית מהחברות שאותן סקר בבריטניה מתכננות להפחית את שכירת העובדים החדשים, או לא לשכור עובדים חדשים כלל בשנה הקרובה. "אנו רואים התאוששות בשתי מהירויות. בעוד חלק מהחברות כבר מתכננות לשכור עובדים חדשים, רוב האחרות נמצאות עדיין במצב הישרדות", כך אמר מתיו פל, מנהל המדיניות של ה-CBI.