כנס אינטל
עתיד המסחר הדיגיטלי: רחפני אבטחה, סופרמרקט אוטומטי וממשקי אדם-מכונה
אינדור רובוטיקס פיתחה את הרחפן האוטונומי Tando שמסייע לניטור ולאבטחה במקומות סגורים. שופיק פיתחה פלטפורמה המאפשרת קנייה בסופרמרקטים גדולים ללא תורים, המבוססת על טכנולוגיית ראייה ממוחשבת המשלבת אפליקציות ומערכות סריקה של ברקודים
עולם הריטייל משתנה לנו מול העיניים בשנים האחרונות. כל מה שהעזנו לדמיין פתאום נראה נגיש מתמד מגוון המוצרים החכמים רק גדל הם לא מפסיקים ללמוד לרגע וכל אספקט בחיים נמדד מעובד לוחחיות ייחודיות שמתאימות רק לנו. במסגרת החידושים שמציע עולם המסחר הדיגיטלי והמקוון, הוצגו באירוע של אינטל איגנייט החידושים הטכנולוגיים שיעצבו עבור צרכני העתיד את חוויית הקנייה החדשה.
כך למשל בעולמות הלוגיסטיקה של המחסנים האוטומטיים אינדור רובוטיקס נותנת לרחפנים תפקיד נוסף: רובוטי האבטחה של העתיד. "אנחנו מאמינים שבאמצעות שימוש ברובוטיקה אנחנו יכולים יכולים ליצור עולם טוב ונוח יותר", אומר דרור בן דוד מנכ"ל אינדור רובוטיקס.
לדבריו, הרחפן של החברה מבצע במקום בני האדם את המשימות המשעממות, המלוכלכות והמסוכנות. החברה פיתחה את הרחפן האוטונומי Tando שמסייע לניטור ולאבטחה במקומות סגורים. הרחפן שמצויד במצלמת 360 מעלות וחיישני חום מיועד לשימוש במבנים תעשייתיים, כמו מפעלים מחסנים ושטחי מסחר. ויכול להתריע מפני חדירה של גורמים עוינים נזילות מים או שריפה.
לדברי עמית מורן, סמנכ"ל הפיתוח בחברה, Tando מותקן בתחנת עגינה מגנטית בתקרת המבנה, מתנתק ממנה בעת הצורך, ומרחף בחלל המבנה ובסיום המשימה חוזר ונוחת על התקרה. גם בזמן העגינה שבין המשימות ממשיך הרחפן לשמש כמצלמת אבטחה. לדברי אופיר בר לב, מנהל המוצר בחברה, בעתיד אפשר יהיה להשתמש בטכנולוגיה כדי לבצע פעולות ניטור אחרות כמו ספירת מלאי, אנליזת חום במבנה, מיפוי תלת ממד.
בתחום הקניות במרחב הפיזי הציגה שופיק (Shopic) את חוויית המשתמש החדשה בקניות בסופרמרקט. שופיק פיתחה פלטפורמה המאפשרת קנייה בחנויות סופרמרקט גדולות ללא תורים, המבוססת על טכנולוגיית ראייה ממוחשבת המשלבת אפליקציות ומערכות סריקה של ברקודים.
לדברי רז גולן CEO הפלטפורמה של שופיק, מאפשרת לרשתות סופרמרקטים להנות מתשתית טכנולוגית המספקת חווית קניה מהירה ונטולת תורים בחנויות וייעול תהליך ליקוט המוצרים, וכל זאת ללא צורך בהתקנה של חומרה יקרה על התקרה או על המדפים, ומבלי לפגוע באופרציה היומיומית של החנות.
לדברי רז קרביץ סמנכ"ל הפיתוח בחברה, הטכנולוגיה של שופיק מבוססת על אלגוריתמים מתחום הבינה המלאכותית והראייה הממוחשבת, ויכולה לזהות בצורה אוטומטית את המוצרים שהקונים בחנויות מכניסים או מוציאים מעגלות הקניות שלהם.
טכנולוגיה נוספת שתקל על התקשורת במרכזי קניות, או אפילו בקניות בזמן הנסיעה היא זו שהציגה באירוע היי אוטו. הטכנולוגיה מאפשרת לקרוא שפתי אנשים באופן מלאכותי, על בסיס שילוב בין רכיב תוכנה שניתן להתקין על מערכת קיימת - למשל, ברכב - ובין מיקרופון ומצלמה.
לדברי רועי בהרב, מנ"כל ומייסד היי אוטו, הטכנולוגיה מסוגלת להבין דיבור גם בסביבה עם מספר דוברים או רעשי רקע חזקים - מנהיגה ועד מוקדי שירות, ועידות וידאו ועוד. בשלב זה, מתמקדת החברה בשוק הרכב. היי אוטו מתכננת להציע את ליצרניות רכב ערכת פיתוח שניתן יהיה לשלב בדגמי מכוניות עתידיים, בעלי מיקרופונים ומצלמות שנועדו לזהות הירדמות של הנהג.