$
בארץ

הציבור חושש מקורונה בתחבורה הציבורית? הרשויות מתגברות מיזמי רכב שיתופי

רעננה, קדימה-צורן ומצפה רמון פרסמו באחרונה מכרזים להפעלת פרויקטים של מכוניות שיתופיות, בדומה לאלה שהיו עד עתה נחלת תושבי הערים הגדולות

תומר הדר 10:3514.09.20

משבר הקורונה ועימו ההימנעות הגוברת של הציבור משימוש בתחבורה ציבורית גורמים לרשויות מקומיות בישראל לצאת במכרזים להפעלת כלי רכב שיתופיים. כך עולה ממסמכים של מספר גדל והולך של עיריות ורשויות מקומיות, הפונות בימים אלה לראשונה לשימוש ברכב שיתופי.

 

 

בניגוד לערים גדולות, דוגמת חיפה ותל אביב, שבהן פועלות מפעילות של רכב שיתופי, הרי שברשויות המקומיות - שם הצפיפות מועטה יחסית והגודש התחבורתי פחות מורגש -הרכב השיתופי לא נחשב עד כה לנחוץ. בין היתר כיוון שלחלק גדול מהתושבים יש רכב צמוד, ואלה שאינם מחזיקים ברכב צמוד משתמשים מעת לעת בשירותי תחבורה ציבורית.

 

 

רכב שיתופי של מיזם אוטותל התל-אביבי רכב שיתופי של מיזם אוטותל התל-אביבי צילום: תומר הדר

כך, לדוגמה, פורסם השבוע לראשונה קול קורא של המועצה המקומית קדימה-צורן לקבלת הצעות לזכויות שימוש בחניות, לצורך הפעלת פרויקט רכב שיתופי "לטובת תושבי המועצה והמבקרים בה". במקביל פורסם לפני כשבוע מכרז של המועצה האזורית דרום השרון שכותרתו: "מתן זכות שימוש במקומות חניה בתחומי המועצה האזורית דרום השרון לצורך החכרה קצרת מועד של רכבים לרווחת תושבי המועצה".

 

עיריית רעננה פרסמה גם היא מכרז דומה לפני כמה ימים, ואילו במצפה רמון פורסם בחודש שעבר מכרז הכולל "הפעלת מערך רכבים שיתופיים להשכרה בתשלום לפי מחיר יומי/חצי יומי".

 

"המצב הכלכלי אינו מה שהיה פעם", אומרת תושבת יישוב בשרון, "משפחות מבוססות, שחיות באזור השרון, ויתרו על רכב אחד, והתחבורה הציבורית לא בהכרח מגיעה לכאן, או שקיים חשש מהקורונה. לכן רכב שיתופי הוא מהלך הגיוני לחלוטין".

x