יבואנית יונדאי חושפת סונטה חדשה
כלמוביל חושפת את הרכב בגרסת הייבריד, שזכאית להטבת מס היברידי בגובה 45% - עד ינואר. החל מינואר יעלה שיעור המס ההיברידי ל-50% וגם המכונית עצמה צפויה להתייקר עקב השינוי בחישוב נוסחת המס
כלמוביל, יבואנית יונדאי, חושפת סונטה הייבריד חדשה. בדומה למספר גדול של דגמים אשר מיובאים בימים אלה לישראל, גם הסונטה אינה דגם אשר מיועד לשוק האירופי (ועומד בכללי התקינה האירופית) - אלא דווקא לשוק הקנדי.
- נוסחת המיסוי הירוק המעודכנת: טויוטה פריוס ויונדאי סונטה יתייקרו בעשרות אלפי שקלים
- כלמוביל ולובינסקי יספקו אלפי טנדרים למשטרה, לשב"ס ולמשרדי הממשלה
- מותג יוקרה חדש בישראל: יבואנית מרצדס תשיק את ג'נסיס של יונדאי
על פי נתוני כלמוביל, הסונטה משתייכת לקבוצת הזיהום השניה, משמע היא זכאית להטבת מס היברידי, כלומר מוטל עליה מס קניה בגובה 45%. יוזכר כי ב1 בינואר יעלה באופן אוטומטי שיעור מס הקניה אשר מוטל על רכב היברידי מ-45% ל-50%. מעבר לכך צפויה גם להשתנות נוסחת חישוב המס עצמו , מה שעשוי כמובן לייקר לא רק את הסונטה, אלא גם את רוב המכוניות ההיברידיות שישווקו בישראל מינואר הקרוב.
מטבע הדברים, פירוש הדבר הוא שבחודשים נובמבר דצמבר ייובאו לישראל לפי הערכות בין 15 ל-20 אלף מכוניות היברידיות שישוחררו ממכס לפני ה-30 בדצמבר, כדי להתחמק מרוע הגזירה של עליית המחיר. מכוניות אלה ימכרו בשוק החופשי במחירי 2021, וזאת למרות שבפועל הן שוחררו ממכס עוד בשנת 2020.
לפי נתוני יונדאי, הסונטה הייבריד החדשה מצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטרים המפיק 152 כוחות סוס אשר משודך למנוע עזר חשמלי אשר מפיק 51 כוחות סוס ולתיבת הילוכים אוטומטית. כל אלה מאפשרים לסונטה הייבריד לזנק ל 100 קמ"ש תוך 9.2 שניות ועד מהירות מרבית של 192 קמ"ש. הסונטה עצמה משתרעת על אורך של 4.9 מטרים ורוחב של 1.86 מטרים. אורך בסיס הגלגלים הוא 2.84 מטרים.
רשימת אביזרי הבטיחות כוללת תשע כריות אוויר, בקרת שיוט אקטיבית, בלימה אקטיבית, היגוי אקטיבי וגם מערכת אשר בולמת את הרכב גם בעת נסיעה לאחור במקרה סכנה.
מחיר הסונטה החדשה מתחיל ב-182 אלף שקל עבור גרסת הבסיס ומגיע עד 196 אלף שקל לגרסה הבכירה, המצוידת בין היתר בגג שמש ומסך מולטימדיה גדול מהדגם הרגיל. בפועל מדובר בעליה ביחס לדגם היוצא של הסונטה ההיברידית, שמחירו החל בכ-165 אלף שקלים.