$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

WeSure בוחנת הנפקה בבורסת תל אביב לפי שווי של 200 מיליון דולר

פועלת לגייס 60 מיליון דולר מגופים מוסדיים בישראל, כך נודע לכלכליסט; מטרת הגיוס של חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית היא מימון יציאת פעילות החברה לארה"ב, שם היא כבר החלה בהכנת התשתית הרגולטורית; WeSure מקבלת רוח גבית לאחר שמקבילתה הישראלית - חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד ביצעה ביולי האחרון הנפקת ראשונה מוצלחת בוול סטריט לפי מחיר של 26-28 דולר למניה

צלי גרינברג 19:1904.09.20
חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית WeSure החלה רוד-שואו (הליך שיווקי שבו מציגות חברות את כוונות גיוס ההון שלהן בפני משקיעים) בקרב המוסדיים הישראליים לגיוס כ-60 מיליון דולר, לפי שווי מבוקש של כ-200 מיליון דולר, כך נודע ל'כלכליסט'. החברה בוחנת הנפקה ראשונה של מניותיה (IPO) במסגרת הגיוס, המובל על ידי פועלים IBI חיתום.

 

מטרת הגיוס היא מימון יציאת פעילות החברה לארה"ב, שם היא כבר החלה בהכנת התשתית הרגולטורית, ואף שכרה לפני מספר חודשים את חברת הייעוץ מקינזי לטובת העניין. מקינזי מלווה את WeSure להתאמת מוצריה לרגולציה ולקהלי המטרה בארה"ב ואירופה, ותפעל לחיבור שותפים אסטרטגיים להפצת מוצרי החברה.

 

 

יוחנן דנינו, נשיא החברה יוחנן דנינו, נשיא החברה צילום: עמית שעל

 

WeSure היא חברת ביטוח הפועלת כיום בתחומי הביטוח האלמנטרי והרכוש, ועל פי דו"ח החברה לרבעון השני של 2020 פרמיות הביטוח שמכרה לכלל המחצית הראשונה של 2020 עמדו על 107.8 מיליון שקל, בהשוואה ל-71.9 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019, ול-100.3 מיליון שקל פרמיות לשנת 2019 כולה.

 

החברה הוקמה ב-2018 על ידי אמיל וינשל וניצן צעיר הרים, המתפקדים כיו"ר ומנכ"ל החברה בהתאמה ומחזיקים יחד, נכון לתחילת 2020, ב-87.1% מחברת הארט דיגיטל, המחזיקה ב-100% ממניות חברת WeSure. שאר 12.9% מהמניות נמצאות בבעלות משקיעים פרטיים, שהשקיעו חלק מ-40 מיליון השקלים שהושקעו בחברה עד כה. המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו משמש כנשיא החברה. 

 

WeSure קיבלה ב-20 ליוני 2018 את רישיון המבטח מרשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, שאפשר לה לפעול בענפי הביטוח הכללי, ובהם ביטוחי הרכב והדירה. מטה החברה פועל מכפר סבא והיא מעסיקה כ-40 עובדים.

 

החברה דיווחה בדוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה כי מאז אותו רבעון החלה בהתקדמות משמעותית מבחינתה, וציינה כי התקשרה בהסכם עם "לקוח משמעותי לביטוח צי רכבים בענף רכב חובה", שייכנס לתוקף מחודש יולי השנה. החברה ציינה עוד, כי חלק מדמי הביטוח בהסכם, בגובה 22 מיליון שקל, כבר נכנסו לקופת החברה. החברה הוסיפה כי באותו חודש החלה גם במכירת מוצרי ביטוח דירות ישירות לצרכנים.

 

הכנסות החברה למחצית הראשונה של השנה עמדו על 16.8 מיליון שקל בהשוואה ל-12.7 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019. החברה הציגה הפסד נקי של 4 מיליון שקל או 13.6 שקל למניה בהשוואה לרווח נקי של 508 אלף שקל או 1.7 שקל למניה בתקופה המקבילה אשתקד. הרבעון השני היה עבורה טוב יותר מהראשון של השנה, והציגה בו עלייה של 203.7% ברווח הנקי, שעמד על 653 אלף שקל לעומת 215 אלף שקל ברבעון השני של 2019.

 

הסיבה נעוצה בעיקר בקורונה, לאחר שהחברה הכירה בהפסד של כ-5.8 מיליון שקל לכלל המחצית הראשונה של השנה כתוצאה מהשקעות הנוסטרו שלה - אחרי שברבעון הראשון הפסידה 7.5 מיליון שקל, שקוזזו על ידי רווחי תיק ההשקעות ברבעון השני של השנה, שעמדו על 1.7 מיליון שקל.

 

גורמים בשוק ההון אמרו ל'כלכליסט' כי לחברה הידברות ערה עם משקיעים מחו"ל, ואם לא תקבל את השווי המבוקש במסגרת הנפקה היא תסתפק בגיוס פרטי שייסע בידה להוציא פעילותה בארה"ב לפועל. על פי הערכות, החברה מתכננת להתחיל פעילות גם באירופה כבר ב-2023, ולטובת כך היא מתכננת בעתיד סבב גיוס נוסף.

 

WeSure מקבלת רוח גבית לאחר שמקבילתה הישראלית - חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד (הפועלת בארה"ב, גרמניה והולנד בתחומי ביטוח מבנה ותכולה) ביצעה בחודש יולי האחרון הנפקת מניות ראשונה (IPO) מוצלחת בבורסת ניו יורק לפי מחיר של 26-28 דולר למניה.

 

הביקושים הערים למניה הובילו לעלייה של כ-140% במחירה כבר ביום המסחר הראשון שלה, אז סיימה במחיר של 69.4 דולר, ששיקף לה שווי של כ-3.5 מיליארד דולר. משם הצליחה המנייה לטפס ולהגיע למחיר שיא של 85.89 דולר, ששיקף לה שווי של כ-4.3 מיליארד דולר. אך מאז ירד מחיר המניה בכ-47.5% למחיר בו היא נסחרת כיום - 45.1 דולר, המשקף לה שווי של כ-2.7 מיליארד דולר.

 

למונייד, המעסיקה כ-329 עובדים, מהם כ-100 בישראל, צברה הפסדים של כרבע מיליארד דולר מאז הקמתה ב-2015, ועדיין רושמת הפסד, לצד צמיחה מהירה. ב-2019 עמדו הכנסותיה על 67 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2020 היא רשמה הכנסות של 26 מיליון דולר, וברבעון השני של השנה הכניסה 30 מיליון דולר. אך תחזית ההכנסות שלה לרבעון השלישי איכזבו את המשקיעים, לאחר שהועמדו בטווח של כ-14-15 מיליון דולר, המחזירות את החברה לרמת הכנסותיה בתחילת 2019.

x