קורבט עם חגורות נתקעות ופורשה עם בעיית הילוכים: העשירון העליון מוזמן לריקול
לפי משרד התחבורה, בעליהן של מכוניות יוקרה ממספר דגמים צפויים להגיע למוסכי יבואני הרכב בעת הקרובה ממגוון סיבות. בין הדגמים שייקראו: פורשה פאנאמרה ופורשה קאיין, מרצדס וקאדילק אסקלייד
בעליהן של מכוניות יוקרה ממספר דגמים צפויים להגיע למוסכי יבואני הרכב בעת הקרובה ממגוון סיבות, חלקן קלות וחלקן חמורות במיוחד, כך עולה ממסמכי משרד התחבורה המסכמים את אופיים של ריקולים לרכבים אשר נוסעים בכבישי ישראל.
- החשמלית של פורשה: זאת לא מכונית, זה טיל
- זמן הפרארי: האלפיון כלוא בארץ, ומכירות מכוניות־העל מזנקות
- עכשיו זה מדעי: אם אתה נוסע ברכב יקר - אתה "זבל של בן אדם"
יש להדגיש כי בחלק מן המקרים לא מדובר בהכרח ברכבים שיובאו לישראל על ידי יבואני הרכב הוותיקים, אלא דווקא ברכבים שהגיעו ארצה ביבוא אישי, כלומר לקוחות ייבאו אותם בעצמם ללא יבואן הרכב הוותיק.
יוזכר כי בישראל לפי חוק חייבים בעלי כל רכב שזומן לריקול להביא את הרכב לתיקון תוך חצי שנה. במידה והרכב לא הגיעלביצוע הריקול, לא יוכל בעליו לבצע בו העברת בעלות – וגם מבחן הרישוי השנתי (הטסט) לא יתאפשר.
רשימת הרכבים המזומנים לריקול כוללת כאמור מספר דגמים מעניינים. כך, בעליהן של פורשה פאנאמרה וגם פורשה קאיין - שיוצרו בין ינואר 2003 לדצמבר 2016 נדרשים להגיע למוסכי פורשה כדי לתקן תותב פלסטיק שעל כבל ידית ההילוכים. אותו חלק עלול להישבר בעת העברת הילוכים, כך מפרסם משרד התחבורה. לצד הפורשה יזומנו גם בעליה של אחת ממכוניות הסלון המהירות בישראל: מרצדס: ה AMG GT.
המרצדס, שמזנקת ל-100 קילומטרים לשעה תוך פחות מחמש שניות, תזומן לעדכון תוכנה כדי למנוע מצב בו לפי משרד התחבורה: "בקרת היציבות עלולה לפעול שלא כמתוכנן".
בעלי קדילאק אסקלייד - רכב הכביש שטח הבכיר של קדילאק, מהשנים 2016 וגם 2017 מזומנים למוסכי היבואנית עקב: "שגיאה בתוכנת יחידת בקרת מחשב הבלמים האלקטרוני, העלולה במקרים קיצוניים לגרום לבלימה בלתי מכוונת". ולצידם באופן חריג יזומנו למוסכי UMI גם בעליו של רכב אספנות: שברולט קורבט משנת היצור 1970. הסיבה: מנגנוני חגורת הבטיחות עלולים להיתקע.