$

30 דקות או פחות

"כשהתחלנו אמרו שפישינג זו בעיה שכבר נפתרה, אבל זה רק נהיה גרוע יותר"

רגע לפני התפרצות הקורונה נמכרה סגאסק הישראלית תמורת 50 מיליון דולר, ואלעד שולמן, המנכ"ל ואחד המייסדים, מסביר למה הונאות עדיין עובדות ברשת ואיך אפשר להימנע מהן

שירות כלכליסט 16:2730.08.20

ניסיונות רבים לגנוב פרטים אישיים באמצעות מתקפות Phishing כבר הפכו לבדיחה - מכתב מנציג של נסיך ניגרי, עו"ד שמבשר על ירושה של קרוב משפחה רחוק שלא שמעתם עליו מעולם או SMS עם הודעה על בעיה בחשבון הבנק שתיפתר אם רק תלחצו על הקישור המצורף. אבל יש גם מקרים הרבה יותר מתוחכמים.

 

אלעד שולמן, לשעבר מנכ"ל ואחד ממייסדי סגאסק הישראלית, מסביר איך האקרים מטעים את הגולשים: "אתה יכול להיכנס לאתר שנראה בדיוק כמו פייפאל וגם כתובת האתר נראית לגיטימית - אבל במקום p רגילה משתמשים באות דומה משפה אחרת". שולמן מספר כי היו מי שחשבו שאפשר להשתלט על כל הווריאציות השונות של כתובות אינטרנט לגיטימיות כדי למנוע התקפות כאלה, אבל מספר הכתובות שאפשר לזייף הוא עצום ולכן לא מדובר בפתרון פרקטי.

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

 

שולמן מספר כי הנזק נאמד במאות מיליוני דולרים ועד מיליארדים בשנה: "זה אחד הטריקים הכי ותיקים ומקצוע מאוד מבוקש על ידי הרעים". סגאסק הצליחה להתבסס בתחום הזה של זיהוי התחזויות והונאות ובתחילת השנה, לפני התפרצות הקורונה, נמכרה תמורת כ־40-50 מיליון דולר - אחרי שגייסה כ־5 מיליון דולר בלבד.

   

אלעד שולמן אלעד שולמן

 

 

בראיון בפודקאסט "30 דקות או פחות" מסביר שולמן איך נזהרים מהונאות והתחזויות, למה אנשים עדיין נופלים בהונאות פשוטות כמו "עוקץ המכתב הניגרי" ומשתף טיפים שיחסכו לכם הרבה עוגמת נפש, ואולי גם כסף.

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x