ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

שיחת ועידה

"משרד הביטחון מבין את חשיבות היצוא למדינות המפרץ"

אייל יוניאן, המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית, בוועידת האונליין "הזדמנויות במפרץ" של "כלכליסט": "יש לנו פוטנציאל רחב לשיתוף פעולה עם האמיריות בתחומי התעופה השונים. עם האיחוד, שיש לו המון כסף - כ-2 טריליון דולר להשקעות ותיאבון רב לטכנולוגיות מתקדמות - יש כאן מצב ל-winwin"

מאיר אורבך 15:1126.08.20

"בתחילת יולי הכרזנו על שיתוף פעולה משמעותי של החברה-הבת שלנו אלתא עם חברת Group 42 מאבו דאבי לפיתוח פתרונות טכנולוגיים בתחום הקורונה, שחשובים לנו גם ברמה הארצית. במסגרת ההסכם תמנף התעשייה האווירית את כל היכולות שלה בתחום הבינה המלאכותית, החישה והלייזר, בשיתוף עם החברה מאיחוד האמירויות. נושא הטכנלוגיות בכלל והקורונה בפרט מקבל באיחוד האמירויות חשיבות רבה", אמר אייל יוניאן, המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית בשיחה עם כתבת "כלכליסט" הגר רבט, במסגרת ועידת האונליין "הזדמנויות במפרץ" של "כלכליסט".  

 

יוניאן מאמין שלתעשייה האווירית יש יכולת להתמודד עם החברות שפועלות שם: "אנחנו תחרותיים בהגדרה, כי אנחנו מייצאים 80% מהפעילות שלנו. בתחום הביטחוני אנו מייצאים פחות, בגלל משרד הביטחון, אבל בתחום התעופתי אנחנו מייצאים למעשה הכל.

 

 

 

"יש לנו פוטנציאל רחב לשיתוף פעולה עם האמיריות בתחומי התעופה השונים. זו מדינה שרואה את עצמה כמרכז (Hub) תעופתי, ולנו יש מגוון רחב של פעילויות בתחום", הוסיף יוניאן. "בתחום הבטיחוני אנחנו מכירים את הצרכים של המדינות במפרץ הפרסי. אנחנו גם החברה המגוונת ביותר בתחום הביטחוני - ממ"כמים ועד מטוסי משימה, דרך מלטים כאלה ואחרים וטילאות הגנה והתקפה. עם האיחוד, שיש לו המון כסף - כ-2 טריליון דולר להשקעות ותיאבון רב לטכנולוגיות מתקדמות - יש כאן מצב ל-winwin".

 

אייל יוניאן משנה למנכ"ל התעשייה האווירית אייל יוניאן משנה למנכ"ל התעשייה האווירית צילום: התעשייה האווירית

 

יוניאן המשיך ואמר כי "העולם השתנה מאוד בשנים האחרונות, לאחר האביב הערבי ומשבר הסאב פריים. יש לומר לזכות משרד הביטחון, שהוא מתאים את המדיניות שלו למצב. לצד הצורך שלו להקפיד על נושא הסיווג והשמירה על היתרון היחסי,  מבינים היטב במשרד הביטחון שחשוב לטפח את היצוא ואת הקשרים האינטימיים עם מדינות כאלה. לכל מוצר ביטחוני שאנחנו מייצאים אנחנו מקבלים אישור - בשונה מהמוצרים האזרחיים שלנו. אני מניח שבהתחלה תהיה מדיניות שמרנית יותר, ולאחר מכן תהיה התקדמות. משרד הביטחון מבין שזה לא הכל היבטים מדיניים וביטחוניים, אלא יש גם היבטים כלכליים משקיים. ראינו זאת במזכר ההבנות שחתמנו עם ארצות הברית, שבמסגרתו מעבירים פעילויות לשם".

 

יוניאן יודע שלא רק התעשייה האווירית לוטשת עיניה למפרץ, וכי גם חברות ישראליות אחרות, דוגמת אלביט ורפאל, רוצות נתח מהעוגה: "התחרות מולם מוכרת לי, ויש לה אספקטים חיוביים, אבל לעתים היא גם פוגעת בחברות ובמדינה, אבל יש דו שיח עם החברות ועם המדינה שמנסה לאזן".

 

x