שיחת ועידה
"משרד הביטחון מבין את חשיבות היצוא למדינות המפרץ"
אייל יוניאן, המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית, בוועידת האונליין "הזדמנויות במפרץ" של "כלכליסט": "יש לנו פוטנציאל רחב לשיתוף פעולה עם האמיריות בתחומי התעופה השונים. עם האיחוד, שיש לו המון כסף - כ-2 טריליון דולר להשקעות ותיאבון רב לטכנולוגיות מתקדמות - יש כאן מצב ל-winwin"
"בתחילת יולי הכרזנו על שיתוף פעולה משמעותי של החברה-הבת שלנו אלתא עם חברת Group 42 מאבו דאבי לפיתוח פתרונות טכנולוגיים בתחום הקורונה, שחשובים לנו גם ברמה הארצית. במסגרת ההסכם תמנף התעשייה האווירית את כל היכולות שלה בתחום הבינה המלאכותית, החישה והלייזר, בשיתוף עם החברה מאיחוד האמירויות. נושא הטכנלוגיות בכלל והקורונה בפרט מקבל באיחוד האמירויות חשיבות רבה", אמר אייל יוניאן, המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית בשיחה עם כתבת "כלכליסט" הגר רבט, במסגרת ועידת האונליין "הזדמנויות במפרץ" של "כלכליסט".
- כך בנו הישראלים את היכולות הצבאיות של האמירויות
- חברות ההייטק הישראליות שפועלות במפרץ נחשפות
- 200 יצואנים ישראלים כבר פועלים באמירויות. איך זה עובד?
"יש לנו פוטנציאל רחב לשיתוף פעולה עם האמיריות בתחומי התעופה השונים. זו מדינה שרואה את עצמה כמרכז (Hub) תעופתי, ולנו יש מגוון רחב של פעילויות בתחום", הוסיף יוניאן. "בתחום הבטיחוני אנחנו מכירים את הצרכים של המדינות במפרץ הפרסי. אנחנו גם החברה המגוונת ביותר בתחום הביטחוני - ממ"כמים ועד מטוסי משימה, דרך מלטים כאלה ואחרים וטילאות הגנה והתקפה. עם האיחוד, שיש לו המון כסף - כ-2 טריליון דולר להשקעות ותיאבון רב לטכנולוגיות מתקדמות - יש כאן מצב ל-winwin".
יוניאן המשיך ואמר כי "העולם השתנה מאוד בשנים האחרונות, לאחר האביב הערבי ומשבר הסאב פריים. יש לומר לזכות משרד הביטחון, שהוא מתאים את המדיניות שלו למצב. לצד הצורך שלו להקפיד על נושא הסיווג והשמירה על היתרון היחסי, מבינים היטב במשרד הביטחון שחשוב לטפח את היצוא ואת הקשרים האינטימיים עם מדינות כאלה. לכל מוצר ביטחוני שאנחנו מייצאים אנחנו מקבלים אישור - בשונה מהמוצרים האזרחיים שלנו. אני מניח שבהתחלה תהיה מדיניות שמרנית יותר, ולאחר מכן תהיה התקדמות. משרד הביטחון מבין שזה לא הכל היבטים מדיניים וביטחוניים, אלא יש גם היבטים כלכליים משקיים. ראינו זאת במזכר ההבנות שחתמנו עם ארצות הברית, שבמסגרתו מעבירים פעילויות לשם".
יוניאן יודע שלא רק התעשייה האווירית לוטשת עיניה למפרץ, וכי גם חברות ישראליות אחרות, דוגמת אלביט ורפאל, רוצות נתח מהעוגה: "התחרות מולם מוכרת לי, ויש לה אספקטים חיוביים, אבל לעתים היא גם פוגעת בחברות ובמדינה, אבל יש דו שיח עם החברות ועם המדינה שמנסה לאזן".