בלי מכרז: משרד התחבורה יאריך את החוזה עם רב־קו אונליין
למרות החשש לפגיעה בפרטיות משתמשי האפליקציה, החוזה יוארך מעבר לשנת 2020 משום שמשרד התחבורה נמנע מפרסום מכרז כבר שנתיים
משרד התחבורה נערך להארכת החוזה של רב-קו אונליין מעבר ל־2020, אף שכבר לפני שנתיים הבטיח לפרסם מכרז להפעלת השירות וטרם פרסם. החוזה עם רב קו אונליין נחתם באמצעות מפעילות התחבורה הציבורית לחברת פיסנטרה, לפי מדיניות משרד התחבורה ובאישורו. החוזה יוארך אף שרבות מהטענות שהעלה המשרד נגד אפליקציות התחבורה הציבורית הפרטיות והביא להקפאתן, תקפות גם לגבי רב קו אונליין.
- כרטיס הרב-קו יאפשר לנוסעים לדעת אם חלקו נסיעה עם חולה קורונה
- סמוטריץ' השיק רב-קו ביו"ש - והנסיעות התייקרו
- משרד התחבורה ביטל השימוש ברב-קו במזרח ירושלים
קיימות גם באפליקציית רב-קו, המשמשת לטעינת הכרטיס מסמארטפונים. כבר ב־2012 הפיצה הרשות להגנת הפרטיות טיוטה למאגרי מידע של מפעילי כרטיס חכם בתחבורה ציבורית. המידע על הלקוחות הוגדר רגיש ונדרש רישום של המאגר כחוק במרשם מאגרי המידע במשרד המשפטים, אלא שעד כה לא חל רישום כזה. נדרשה גם אפשרות לנוסעים להשתמש בכרטיס אנונימי.
ב־2015 החלה חברת פיסנטרה להפעיל את רב־קו אונליין, באמצעות אתר שבבעלותה, ובהמשך באמצעות אפליקציה ועמדות טעינה ומכירה בקיוסקים.אך טעינת הכרטיס באפליקציה מחייבת פתיחת חשבון ומסירת פרטי משתמש. האתר מבהיר למשתמשים כי פרטיהם נשמרים כחוק, אך עשויים לעבור לצד שלישי לפי שיקול דעת פיסנטרה.
החברה רשמה את המאגר שלה ברשות להגנת הפרטיות רק במאי 2020, חמש שנים אחרי הפעלתו.החברה רשמה שני מאגרי מידע, אחד מהם משותף לה ולחברת קרדיט גארד בע"מ, המוכרת כ-MAX (לשעבר לאומי קארד).
החברה, יש לציין, רשמה את המאגר שלה ברשות להגנת הפרטיות רק במאי 2020, חמש שנים אחרי הפעלתו. החברה רשמה שני מאגרי מידע, אחד מהם משותף לה ולחברת קרדיט גארד בע"מ, המוכרת כ-MAX (לשעבר לאומי קארד).
בתחילת יולי עצרה שרת התחבורה מירי רגב את השקת שלוש אפליקציות התחבורה הציבורית של מוביט פנגו, הופ און ופייבקוס, וישראכרט, שזכו במכרז שפרסם המשרד, בטענה לבעיות בשמירה על פרטיות הנוסעים. זאת לאחר שבדיון בכנסת הוצגה חוות דעת שהוזמנה בידי פיסנטרה, שאפליקציית הרב קו שלה תיפגע מהשקת האפליקציות הפרטיות, וקבעה שיש בעיות פרטיות באפליקציות החדשות.
ממשרד התחבורה נמסר כי פיסנטרה פועלת לפי הנחיות המשרד: "נתוני הנסיעות של המשתמשים מגיעים ישירות למסלקה ונשמרים תקופה קצרה. לא ניתן לקשר בין פרטי המשתמש באתר ובאפליקציה לנסיעות שבוצעו ברב־קופעילות החברה עד 2019 הייתה מינורית עד 2019 ורישום המאגר החלה ב-2018. עד לפרסום מכרז חדש תימשך הטעינה באמצעות החברות פיסנטרה והופ און".
משרד המשפטים: "רישום מאגר מידע בפנקס רשם מאגרי המידע אינו תנאי לפיקוח בקרב גופים המנהלים או מחזיקים מידע ומחויבים בעמידה בהוראות הדין הרלוונטיות. פגיעה בפרטיות תתרחש רק במקרה שלא מתקבלת הסכמת המשתמש לשימוש במידע עליו. שאלת קיומה של פגיעה בפרטיות כתוצאה מאחזקה במאגר על ידי חברה נוספת, תיגזר מההסדרים שנקבעו בין שתי החברות המחזיקות, והתאימות שלהם להוראות הדין".