הנקודה החשובה היא שהמאמצים של קידום אתרים אורגני נושאים
בסופו של דבר פירות, ועוד אילו פירות: האפשרות להגדלה משמעותית של כמות הכניסות לאתר, מספר הלידים והמכירות בפועל, תוך שיפור תדמית ובניית מוניטין חיובי.
הנתונים שמראים: אין תחליף לקידום אורגני
קידום אתרים אורגני הוא בעל כמה וכמה מטרות, אותן אפשר להגשים במקביל. הנוסחה העיקרית פשוטה: יחד עם ההתקדמות של האתר במעלה מנוע החיפוש, שהיא יעד חשוב בפני עצמו, צפויה עלייה משמעותית בכמות הכניסות לאתר. הנתונים מצביעים על כך במדויק, כאשר רוב המחפשים בוחרים להיכנס לאחת התוצאות האורגניות שבעמוד הראשון, בעוד פחות מאחוז אחד יבחר בתוצאה הממוקמת בעמוד השני ומטה. זאת ועוד, לפי נתוני גוגל רוב הטראפיק לאתר (למעלה מ-53%) מגיע מחיפושים אורגניים של מילות מפתח. אם מוסיפים לכך את הכלים הנוספים של גוגל - Google Maps ו-Google Images מגיעים ליותר מ-90%.
מה שמדהים לא פחות הוא כמות האתרים שאינן מצליחים להתקדם במנוע החיפוש, מה שמביא אצלם לכמות מינימלית עד בלתי קיימת של כניסות. כ-90% מהעמודים באינטרנט לא מקבלים כלל כניסות חודשיות מגוגל, ולו מכיוון שהרוב המוחלט של הגולשים נכנסים כאמור רק לאתרים המופיעים גבוה בתוצאות החיפוש במונחים הרלוונטיים.
|
קידום אתרים אורגני
|
צילום: דיפוזיטפוטו
|
הרבה יותר מאשר לידים
עם כל הכבוד לכמות הכניסות לאתר, ברוב המקרים לא הולכים איתן למכולת (למעט מקרים של כמות כניסות גדולה במיוחד, המאפשרת רווח מסוים מפרסומות). אלא שגם כאן יש חדשות טובות, והן שבאמצעות קידום אורגני בגוגל אפשר לקבל לידים איכותיים, שיובילו בסופו של דבר למכירות ולהגדלת הרווחים.
גם כאן, הנתונים המגיעים ממנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם מראים את חשיבותו ה-SEO. באמצעות קידום אתרים אורגני, נכנסים לאתר אנשים שהשירות או המוצר המוצעים בו יכולים להיות רלוונטיים עבורם במיוחד (בהנחה כמובן שמנהלי האתר והמקדמים בחרו במילות מפתח נכונות). התוצאה היא שלידים שמקורם ב-SEO הם בעלי אחוז סגירה גבוה משמעותית בהשוואה לדרכים אחרות לקבלת לידים. אם טקטיקות נפוצות דוגמת שיחות ואימיילים קרים מניבות שיעור סגירה של כ-1.7%, לפי חלק מהנתונים, לידים שהגיעו דרך מנוע החיפוש הם בעלי שיעור סגירה של כ-14.6%. כמעט פי עשרה. המשמעות היא הרבה יותר לידים בעלי אחוז סגירה גבוה, המתורגמים מטבע הדברים ליותר מכירות.
לא פלא שרוב המשווקים מציינים שהמקור הרחב והאיכותי ביותר שלהם ללידים הוא פעולות הנעשות במסגרת ה-Inbound Marketing ("שיווק נכנס") – פעולות אשר מושכות גולשים להיכנס לאתר, דוגמת קידום אתרים אורגני, כתיבת תוכן איכותי וכדומה. כמובן שפעמים רבות מומלץ להפוך את האתר עצמו לפלטפורמת מכירה, באמצעות חנות מקוונת המציעה מוצר או שירות מסוים, ובכך להגדיל את אפשרויות הרווח הישיר מהאתר אפילו יותר.
כך יוצרים תדמית חיובית באמצעות קידום אתרים
קידום אתרים אורגני מציע כמה תמורות נוספות, חלקן ישירות וחלקן עקיפות יותר. כל עסק או נותן שירותים חרד לתדמית שלו, הנקבעת בין השאר על פי טיב השירותים שהוא מספק. אלא שהתדמית יכולה להשתפר פלאים באמצעות קידום נכון במנוע החיפוש. ראשית, מכיוון שחלק מהפרמטרים הקובעים כיום את דירוגו של האתר במנוע החיפוש הם פעמים רבות אלו שמגדירים את חוויית המשתמש ואת האופן שבו הוא תופס את הגורם המיוצג באתר: כמות ואיכות התוכן שבאתר, היררכיה נכונה של עמודים, רספונסיביות, גלישה מהמובייל, אבטחת מידע וכן הלאה. אתר ששם דגש על פרמטרים דוגמת אלה, ומכוון עצמו קודם כל לגולש ורק לאחר מכן למנוע החיפוש, עשוי להתקדם מהר מאוד בכל החזיתות.
אסור להתעלם מהעובדה שעצם הנוכחות במיקום גבוה במנוע החיפוש עשויה להיות סממן ברור לאיכות האתר והגורם המיוצג בו. גולשים שנתקלים באתר בתוצאות הראשונות של החיפוש עשויים בהחלט לתפוס אותו כמוביל בתחומו. כתוצאה מכך גדלים הסיכויים לפעולה אקטיבית שלהם.
כל אלו מאפשרים להגיע למסקנה חד משמעית: קידום אתרים מקצועי ומתוכנן היטב, הוא אחד הצעדים החשובים עבור כל אתר, עסק או נותן שירות.