בגלל סגר הקורונה: זינוק במכירות של מצברים
שגריר דיווחה על עלייה בהכנסות ממכירת מוצרים, בעיקר מצברים, ברבעון השני. הסיבה: המכוניות לא נסעו בסגר – והמצברים התרוקנו
הסגר היטיב לא רק עם מכירות המזון: חברת שירותי הדרך שגריר דיווחה אתמול על תוצאות הרבעון השני של 2020, כשנקודת האור היחידה הייתה זינוק במכירות המוצרים לנהגים, בעיקר מצברים.
הכנסות החברה ממכירות מוצרים לנהגים עלו במחצית הראשונה של השנה ב־22%, מ־15.5 מיליון שקל ל־19 מיליון שקל. זאת בזמן שכלל ההכנסות ירדו ב־3.5% ל־110 מיליון שקל, וההפסד גדל מ־34 אלף שקל ל־542 אלף שקל.
שגריר מדווחת כי במחצית הראשונה נרשמה עלייה משמעותית במכירות המצברים בידי אנשי השירות שלה, שמוזעקים לסייע לנהגים שלא הצליחו להתניע את רכבם. כאשר אנשי השירות מזהים שהבעיה נובעת מכשל במצבר הם מציעים לנהג למכור לו מצבר חדש מהמלאי שהם נושאים עימם ברכב השירות.
מחירו לצרכן של מצבר נע בין 300 שקל למצבר פשוט המיועד למכוניות קטנות ועד 800 שקל לרכבי כביש שטח גדולים. כלי רכב שלהם מערכת כיבוי מנוע בעת עמידה ברמזור נזקקים למצברים שמחירם יכול לעלות על 1,000 שקל. בתקופת הסגר נהגים רבים לא נסעו במכונית שלהם במשך מספר שבועות, ובינתיים המצברים התרוקנו שלהם, וכאשר ניסו לנסוע במכוניות לראשונה גילו שהמצבר "מת".
בניגוד לעלייה במכירות המצברים בזכות הקורונה, שגריר רשמה ירידה של 4.6 מיליון שקל בהכנסות ממנויי שירותי הדרך, בגלל שינוי בהכנסות מחברות הביטוח, על רקע הירידה בנסיעות מאז פרוץ המגפה.
גם פעילות השכרת הרכב שגריר נפגעה, גם באספקת מכוניות שכורות לנהגים שהמכוניות שלהם היו מעורבות בתאונה, ובעיקר בשירות CAR2GO שבבעלותה ומציע השכרת מכוניות לפי שעה. הסגר השאיר את הישראלים בבתים, בעיקר את הצעירים שמשתמשים בשירותיה בסופי שבוע לנסיעות להורים. בסך הכל ירדו הכנסות החברה מהשכרת רכב ב־9.4% ל־20.8 מיליון שקל.
מאז תום הסגר חלה עלייה בנסיעות של הישראלים, אולם הן עדיין לא שבו למספרים של טרום הקורונה.