למרות המשבר: היקף הרכישות באשראי במלונות ובמסעדות מטפס
נתוני סקטור המסעדנות חזרו באוגוסט לרמתם טרום המשבר, כנראה כחלק מאפקט החופש הגדול - וכך היקף השימוש בכרטיסי אשראי במסעדות היה נמוך בממוצע ב-1% בלבד לעומת תחילת 2020. עלייה חדה של 18% נרשמה גם בהוצאות על רכישת מוצרי חשמל, ביגוד וריהוט
חודש אוגוסט מקפיץ את נתוני הצריכה של הישראלים. על אף המשבר הכלכלי, היקף הרכישות בכרטיסי אשראי מטפס, ובחלק מהסקטורים אף חוזר להיקפיו טרום המשבר. מהנתונים שפרסם היום (ד') בנק ישראל, המסכמים את הפעילות בשבוע האחרון, עולה כי חל שיפור משמעותי בהיקף השימוש בכרטיסי אשראי בבתי מלון.
- שוב מעצור: ההתאוששות בשוק העבודה נבלמה ביולי
- המשבר פגע במכירות ביטוח ישיר אך גם הפחית את כמות התביעות
- זינוק של 140% בהפרשות חברות האשראי להפסדים
אמנם הנתון בשבוע האחרון עדיין נמוך ב-26% לעומת טרום המשבר, אך צריך לסגור כי הפעילות בחו"ל עדיין כמעט כולה מושבתת, כך שמדובר בנתונים חזקים בהתחשב בעובדה שהם מתייחסים רק לתיירות הפנים. כמו כן מדובר בשיפור מהותי לעומת נתוני השבועות הקודמים, שעמדו על ירידה של 40% לעומת טרום המשבר.
גם בתחום המסעדות נרשם שיפור משמעותי בשבוע האחרון, כנראה כחלק מ'אפקט החופש הגדול': היקף השימוש בכרטיסי אשראי במסעדות היה נמוך בממוצע ב-1% בלבד לעומת טרום המשבר (תחילת שנת 2020), זאת בעוד שרק בשבוע שעבר הוא היה נמוך ב-20% לעומת אותה תקופה.
נראה כי החופש גם מביא לעלייה בקניות: בסעיף מוצרי חשמל, ביגוד וריהוט נרשם בשבוע האחרון זינוק של 18% לעומת נתוני טרום המשבר, זאת בעוד שבשבועיים לפני כן הנתונים היו דווקא נמוכים לעומת נתוני טרום המשבר.