אמש: ניסוי לילי בטיל החץ
משרד הביטחון וחיל האוויר ערכו ניסוי טיסה מתוכנן מראש במערכת החץ, ליירוט טילים בליסטיים; הפעם נבחן הדגם הוותיק של הטיל, החץ-2. בניסוי נטלו חלק גם אנשי הסוכנות להגנה מפני טילים בליסטיים של משרד ההגנה האמריקאי, הממן את רוב הפרויקט
משרד הביטחון וחיל האוויר ערכו אמש ניסוי טיסה מתוכנן מראש במערכת החץ, ליירוט טילים בליסטיים. בניסוי נטלו חלק גם אנשי הסוכנות להגנה מפני טילים בליסטיים של משרד ההגנה האמריקאי, הממן את רוב הפרויקט.
- מסתמן: יוקפאו פיטורי 900 עובדים בתעשייה האווירית
- התעשייה האווירית הקימה חברה בת בסינגפור - פרוטיאוס מערכות מתקדמות
- רפאל והתעשייה האווירית זכו בפרס ביטחון ישראל
הפעם נבחן הדגם הוותיק של הטיל, החץ-2, ולא החדש יותר מדגם חץ-3. החץ-2, שנכנס לשירות לפני כ-20 שנה, זוכה כל הזמן לשיפורים המגבירים את יעילותו המבצעית, ואלה נבחנים מעת לעת בניסויים שנערכים מבסיס פלמחים.
מערכת החץ מיוצרת בידי התעשייה האווירית כקבלן הראשי, וחברת אלביט; אלתא, שבבעלות התעשייה האווירית, מייצרת את מכ"ם המערכת; מנועי הטיל מיוצרים בידי החברה הממשלתית תומר; ובואינג האמריקאית מייצאת כמחצית מרכיבי טילי היירוט של המערכת.
ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, משה פתאל, אמר הבוקר כי "מערכת החץ עברה כבר חמישה שדרוגים ב-20 שנות השירות שלה, בתוכנה ובאלגוריתמים, גם לטיל עצמו וגם למערכות הגילוי והשליטה. בניסוי אמש יירטנו מטרה שדימתה טילים ממשפחת השיהאב 3 האיראני".
בהתייחסות ראשונה לדור הבא של המערכת, החץ-4, אמר פתאל כי "אנחנו נערכים לכניסת נשק גרעיני לזירה, ומכינים פתרונות יירוט ברמה של כמעט 100 אחוזי הצלחה. חץ-4 הוא כרגע מושג, אוסף של רעיונות שמפותחים כעת בידי התעשיות הביטחוניות בכספי המו"פ שלהן, שאותם נבחן להמשך הדרך".
בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית, וראש חטיבת הטילים והחלל שלה, אמר כי "הניסוי היה מושלם, כל המערכות התנהגו כפי שצפינו. חץ-4 אמור לתת מענה לאיומים עתידיים כמו שאנחנו מעריכים אותם, ויידע ליירט מטרות שיגיעו לזירה רק בעוד כמה שנים".