שיחת ועידה
מייסד המותג #משפטאחדביום: "מי שלא עשה עדיין אדפטציה לדיגיטל - הקורונה הכריחה אותו"
עידו גרינברג, שהשתתף בוועידת Biz Online המקוונת של כלכליסט, משוכנע כי מי שהיה אשף מכירות מעבר לדלפק יצליח לשדר את הכריזמה והלב שלו גם באמצעות המדיה החברתית
- זה לא הזמן לטכנופוביה: הקורונה כמאיץ דיגיטלי
- הטיפ השבועי: מסחר מקוון - כך תעשו את זה נכון
- אחרי שהשתלטה על המסחר המקוון - מה תביא לנו אמזון ב-2020?
"הקושי במעבר לדיגיטל זהה לכולם. למי שהורגל להשתמש בקסם ובחן שלו מעבר לדלפק, כדי למכור לאנשים, מתקשה מאוד עם המקום הסגור הזה, ואני אומר: אפשר להביא היום את האישיות, הכריזמה והלב שלך גם לתוך המדיות החברתיות וגם לתוך הדיגיטל שנורא מפחיד. אני בטוח שמדובר בשיפטינג שקשה מאוד לאנשים שרגילים למכור בצורה פרונטלית, כי זה מכריח אותנו לחשוב הלאה, ולצערי הרב אני שומע על הרבה עסקים שלא שורדים את המעבר ולא מצליחים לעשות את זה".
איפה פוגש אותך משבר הקורונה?
"לשמחתי, בשנתיים האחרונות הרחבתי את העשייה שלי מאוד לכל מיני רבדים וסוגים - החל משיתופי פעולה עם חברות מסחריות, שמכניסות הכנסה פאסיבית על מכירת מוצרים ועד לעסקאות בשוטף + 90. אני עובד בתחום שבו הכסף שעשיתי לפני 4-3 חודשים נכנס רק עכשיו. וזה אומר שצריך לחכות לראות מה קורה בספטמבר, אז תתחיל הבעיה שלי.
"היתרון המוביל בסיפור שלי הוא שמההתחלה הייתי רק באונליין. אני הקמתי מותג חולצות בן לילה, העלתי דברים לאונליין והתחלתי למכור ולשלוח. זה נשמע כמו קסם, אבל מאחורי זה יש עבודה קשה מאוד. אני חושב שאולי זה היה היתרון שלי מול השאר. אני כן רואה פגיעה בהכנסות. בשנה האחרונה אני מרצה גם בארץ וגם בעולם על הסיפור שלי, ומקור הכנסה חשוב שלי היה הרצאות בפני קהלים בחו"ל. אבל ההרצאות נעצרו, ושם הפגיעה הכי גדולה שלי.
"כמובן שגם על תוכניות לעתיד אין מה לדבר, כי לא ברור מה יקרה. משרדי פרסום ולקוחות לא משקיעים כספים, ולכן צריך להית יצירתי מאוד באופן שבו ממשיכים לשווק את המותג בעידן הזה. אני חושב, שבגלל שאני מותג שמחובר לתוכן ולהתרחשות עכשווית, ואין לי קמפיינים של שנה קדימה, אני יכול להגיב למה שקורה כרגע בצורה חכמה ורגישה".
יש לך משפטים על קורונה?
"בוודאי. אבל אני לא מדפיס את הקורונה על חולצות. אני מאמין בלשמר טוב ולא לשמר רע, ולצערי הקורונה היא נקודת שבר עבור כל כך הרבה אנשים. התקופה הזו היא הפצע הכי כואב ומדמם שלהם. אני רואה אנשים ועסקים שהשקיעו כל כך הרבה כסף בבייבי שלהם ומצאו את עצמם מול שוקת שבורה. אני מנסה לא להנציח כאב, אלא דברים שמרימים וגורמים לאנשים לחייך".