שיחת ועידה
סמנכ"ל בכיר לעסקים בקבוצת ישראכרט: "עסקים קטנים צריכים להבין איך הם ממציאים את עצמם מחדש"
שמעון חדד אמר את הדברים במסגרת ועידת Biz Online המקוונת של כלכליסט, שעסקה במהפכה בעולם הצרכנות ופריחת המסחר המקוון בעקבות משבר הקורונה. חדד: "הקורונה כאן כדי להישאר, עסקים צריכים לטפל בכל הפרמטרים הנדרשים להצלחה"
"לפני הקורונה עולם הדיגיטל והחנויות האינטרנטיות גדל בכל חודש באחוזים בודדים. בתקופת הקורונה ראינו שזה כבר הגיע לעשרות אחוזים בכניסה לעולמות האינטרנט"; כך אמר שמעון חדד, סמנכ"ל בכיר לעסקים בקבוצת ישראכרט בשיחה עם נעמי צורף מכלכליסט, שהתקיימה במסגרת ועידת Biz Online המקוונת של כלכליסט, שעסקה במהמפכה בעולם הצרכנות ופריחת המסחר המקוון בעקבות משבר הקורונה.
"לא מדובר רק בהקמת חנויות ואתרים - כל המכירה הפכה להיות מרחוק, כל ניהול העסק הפך לדיגיטלי, אנחנו רואים שגם הצד התפעולי עובר טרנספורמציה דיגיטלית כמו למשל עסקים שמתנהלים מרחוק, מעבר מקופה רושמת לניהול מהנייד".
- בשל הסגר: ירידה של 15% בשימוש בכרטיסי אשראי של ישראכרט
- סמנכ"ל האשראי של ישראכרט פורש במפתיע אחרי שבעה חודשים בלבד
- חברות כרטיסי האשראי משיקות שירותי תשלומים דרך הנייד
למה עסקים קטנים נפגעים יותר מעסקים גדולים במשבר?
"גם בימים שלפני הקורונה עסקים קטנים נאבקו יותר על העסק שלהם. לעסקים גדולים יש מועדוני לקוחות, יש לקוחות קבועים והתנועה זורמת אליהם. עסקים קטנים עוד טרום הקורונה היו צריכים כל הזמן להסתכל על העסק ולראות איך מגדילים הכנסות ומקטינים הוצאות. בקורונה הבעיה התעצמה ועכשיו העסקים הקטנים צריכם להתאים את עצמם ולראות איך הם מטפלים בכל אחד ואחד מהפרמטרים הנדרשים להצלחה".
מה אתה מציע לעסקים קטנים לעשות כדי לשרוד את המשבר?
"להסתכל טוב טוב על העסק שלהם ולראות איך הם ממציאים את עצמם מחדש. לא רק לתקופת הקורונה אלא גם ליום שאחרי, הרי אנחנו מבינים שתקופת הקורונה כאן כדי להישאר.
"יש לנו דוגמא ממחלבה בצפון שסיפקה גבינות למסעדות, בעיקר גבינות קשות וגבינות גורמה. המסעדות היו סגורות, וגם לאחר שנפתחו הווליום שלהן מאוד נמוך, כך שהם הבינו שהם צריכים להמציא את עצמם מחדש ולמצוא מה אפשר לעשות עם המלאים. אותה מחלבה פתחה חנות אינטרנטית ופנתה דווקא לצד הצרכני, וכך מכרה בלמעלה ממיליון שקל כל מיני חבילות לשבועות ומארזים. פתאום עסק שלא מכר אונליין מוצא את עצמו מוכר במיליון שקל - שזה אולי כמו כל המחזור שלו טרום הקורונה".
מה ישראכרט מציעה לעסקים שרוצים לעשות את המעבר לדיגיטל?
"אנחנו הפכנו מחברת סליקה לחברה ממוקדת לקוח, אנחנו שמים את בית העסק במרכז ומסתכלים על כל הצרכים שלו – הכנסות, הוצאות ושקט תפעולי. לקחנו את כל המוצרים שלנו ועשינו אדפטציה לתקופת הקורונה ובנינו מודלים עסקיים, כמו למשל מודל של 'לא סלקת - לא שילמת'. אני אומר ללקוח קח מערכת ותתחיל למכור דרך הנייד – אם זה עבד אז מצוין, אם זה לא עבד אתה לא משלם. יש לנו מוצר שנקרא 'החנות האינטרנטית שלי', שבאמצעותו אנחנו עוזרים לעסקים להיכנס לעולמות המסחר המקוון והחנויות האינטרנטיות. זו למעשה פלטפורמה דיגיטלית שנותנת לבית העסק ללחוץ כמה פעמים 'נקסט' ולמחרת בבוקר יש לו אתר מוכן מחובר לסליקה, שאפשר להעלות בו תמונות ולהתחיל למכור".