ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

שיחת ועידה

סמנכ"ל בכיר לעסקים בקבוצת ישראכרט: "עסקים קטנים צריכים להבין איך הם ממציאים את עצמם מחדש"

שמעון חדד אמר את הדברים במסגרת ועידת Biz Online המקוונת של כלכליסט, שעסקה במהפכה בעולם הצרכנות ופריחת המסחר המקוון בעקבות משבר הקורונה. חדד: "הקורונה כאן כדי להישאר, עסקים צריכים לטפל בכל הפרמטרים הנדרשים להצלחה"

נעמי צורף 16:1412.08.20

 

 

"לפני הקורונה עולם הדיגיטל והחנויות האינטרנטיות גדל בכל חודש באחוזים בודדים. בתקופת הקורונה ראינו שזה כבר הגיע לעשרות אחוזים בכניסה לעולמות האינטרנט"; כך אמר שמעון חדד, סמנכ"ל בכיר לעסקים בקבוצת ישראכרט בשיחה עם נעמי צורף מכלכליסט, שהתקיימה במסגרת ועידת Biz Online המקוונת של כלכליסט, שעסקה במהמפכה בעולם הצרכנות ופריחת המסחר המקוון בעקבות משבר הקורונה.

 

"לא מדובר רק בהקמת חנויות ואתרים - כל המכירה הפכה להיות מרחוק, כל ניהול העסק הפך לדיגיטלי, אנחנו רואים שגם הצד התפעולי עובר טרנספורמציה דיגיטלית כמו למשל עסקים שמתנהלים מרחוק, מעבר מקופה רושמת לניהול מהנייד".

 

 

שמעון חדד שמעון חדד

 

למה עסקים קטנים נפגעים יותר מעסקים גדולים במשבר?

"גם בימים שלפני הקורונה עסקים קטנים נאבקו יותר על העסק שלהם. לעסקים גדולים יש מועדוני לקוחות, יש לקוחות קבועים והתנועה זורמת אליהם. עסקים קטנים עוד טרום הקורונה היו צריכים כל הזמן להסתכל על העסק ולראות איך מגדילים הכנסות ומקטינים הוצאות. בקורונה הבעיה התעצמה ועכשיו העסקים הקטנים צריכם להתאים את עצמם ולראות איך הם מטפלים בכל אחד ואחד מהפרמטרים הנדרשים להצלחה".

 

מה אתה מציע לעסקים קטנים לעשות כדי לשרוד את המשבר?

"להסתכל טוב טוב על העסק שלהם ולראות איך הם ממציאים את עצמם מחדש. לא רק לתקופת הקורונה אלא גם ליום שאחרי, הרי אנחנו מבינים שתקופת הקורונה כאן כדי להישאר.

 

"יש לנו דוגמא ממחלבה בצפון שסיפקה גבינות למסעדות, בעיקר גבינות קשות וגבינות גורמה. המסעדות היו סגורות, וגם לאחר שנפתחו הווליום שלהן מאוד נמוך, כך שהם הבינו שהם צריכים להמציא את עצמם מחדש ולמצוא מה אפשר לעשות עם המלאים. אותה מחלבה פתחה חנות אינטרנטית ופנתה דווקא לצד הצרכני, וכך מכרה בלמעלה ממיליון שקל כל מיני חבילות לשבועות ומארזים. פתאום עסק שלא מכר אונליין מוצא את עצמו מוכר במיליון שקל - שזה אולי כמו כל המחזור שלו טרום הקורונה".

 

מה ישראכרט מציעה לעסקים שרוצים לעשות את המעבר לדיגיטל?

"אנחנו הפכנו מחברת סליקה לחברה ממוקדת לקוח, אנחנו שמים את בית העסק במרכז ומסתכלים על כל הצרכים שלו – הכנסות, הוצאות ושקט תפעולי. לקחנו את כל המוצרים שלנו ועשינו אדפטציה לתקופת הקורונה ובנינו מודלים עסקיים, כמו למשל מודל של 'לא סלקת - לא שילמת'. אני אומר ללקוח קח מערכת ותתחיל למכור דרך הנייד – אם זה עבד אז מצוין, אם זה לא עבד אתה לא משלם. יש לנו מוצר שנקרא 'החנות האינטרנטית שלי', שבאמצעותו אנחנו עוזרים לעסקים להיכנס לעולמות המסחר המקוון והחנויות האינטרנטיות. זו למעשה פלטפורמה דיגיטלית שנותנת לבית העסק ללחוץ כמה פעמים 'נקסט' ולמחרת בבוקר יש לו אתר מוכן מחובר לסליקה, שאפשר להעלות בו תמונות ולהתחיל למכור".

x