מספנות ישראל תשקיע 150 מיליון שקל בהקמת מתקן חדשני לאחסון תבואה
מדובר במתקן בגודל 80 אלף טון שעתיד לקום בשטח נמל מספנות ישראל בחיפה, וההיתרים לפרויקט אמורים להגיע מהרשויות בימים הקרובים; לדברי שלומי פוגל, בעלי מספנות ישראל, השימוש במתקן צפוי לפתור את בעיית ההמתנה של אוניות בנמל לפני פריקה, ולחסוך העלויות שבמשק כולו מגיעות לכ-150 מיליון שקל בשנה
חברת מספנות ישראל מתכוונת להקים מתקן מתקדם לאחסון תבואה, בגודל 80 אלף טונות ובהשקעה של כ-160-150 מיליון שקל, בשטח נמל מספנות ישראל בחיפה.
- הנפקה ראשונית סיבוב שני: מספנות ישראל מכוונת לשווי של 1.5 מיליארד שקל
- ישראל כץ סלל לבעלי מספנות ישראל דרך לרווח מהיר
- נסגר תיק החקירה נגד מספנות ישראל, היו"ר סמי קצב וסמנכ"ל השיווק עודד ברייר
לדברי מספנות ישראל, החברה נמצאת כבר בשלב מתקדם של קידום הפרוייקט מול הרשויות השונות וכי ההיתרים למתקן אמורים להתקבל כבר בימים הקרובים. כפי שפורסם בכלכליסט, אתמול דנה וועדת הכלכלה בנושא עיכובים בפריקת תבואה וגרעינים בנמלים, כאשר שיא בעיכוב שנרשם הגיע ל-38 יום של המתנת אוניה לפריקה מתבואה בנמל אשדוד. מדובר בעלויות עצומות הנגרמות למשק כתוצאה מכך, העומדות על 150 מיליון שקל בשנה.
עלות ההמתנה מושתת לבסוף על הצרכן ועיקר הבעיה היא בנמל אשדוד, שלטענת מנהליו סובל מחוסר בכוח אדם לפריקה. כתוצאה מכך אוניות מופנות לפריקה לנמל חיפה, מה שמביא לעומס של כ-30,000 משאיות שנוסעות עם הסחורה מחיפה דרומה ליעדים המקוריים.
שלומי פוגל, הבעלים ויו"ר תעשיות מספנות ישראל, אמר כי המתקן שיוקם בנמל מספנות ישראל צפוי להיות אחד המתקנים המודרניים בעולם לאחסנת גרעינים, כאשר תהליך הפריקה והאחסנה צפוי להיות הליך אוטומטי ומהיר.
פוגל הדגיש כי במתקן יצומצמם משמעותית משך הזמן הנדרש לפריקת הספינות ומשך הזמן הנדרש להמתנה. דבר שיחסוך עלויות וישפר משמעותית את המצב הקיים ויוריד את עלויות הגרעינים. כאמור, נודע כי החברה כבר השלימה את ההערכות הדרושה וכעת היא ממתינה לאישורים מהוועדה המחוזית ועיריית חיפה להקמת המתקן.