למרות הקורונה: תוצאות שיא לתעשייה האווירית
צורך דחוף בפיטורי מאות עובדים? החברה הרוויחה במחצית הראשונה של 2020 כ-82 מיליון דולר, ורשמה מכירות של 2.08 מיליארד דולר; היו"ר הראל לוקר לכלכליסט: "אחרון העובדים יודע שזכות הקיום שלנו היא רק בעזרת מכירות ורווח, ותלויים רק בעצמנו"
דווקא ברבעון שבו החליט דירקטוריון התעשייה האווירית לישראל על כניסה להליך שיכלול פיטורי מאות עובדים, שהומר בעקבות מו"מ עם ועד העובדים בתוכנית פרישה מרצון, פירסמה החברה דוחות עם שיאי רווחיות ומכירות.
- נגיף הקורונה סייע למכירות הענן של נייס; תוצאותיה בטווח העליון של התחזיות
- "השפעת הקורונה הייתה אדירה": הכנסות הילטון צנחו ב-77%
- מחיר הקריסה בנפט: נפילה של 73% ברווחי ארמקו
יצרנית טיל החץ, לווייני האופק, מל"טי ההרון ומטוסי המנהלים רשמה ברבעון השני של 2020 צמיחה של 7.6% במכירות ל-1.06 מיליארד דולר, וסיכמה את המחצית עם מכירות של 2.08 מיליארד דולר - המחצית הטובה ביותר מבחינת מכירות שרשמה החברה אי פעם.
לא כל חטיבות החברה שותפות לצמיחה. החטיבה הצבאית רשמה עלייה של 18% במכירות במחצית הראשונה של השנה ל-1.71 מיליארד דולר, לעומת ירידה של 15% בחטיבת התעופה במחצית הראשונה, ל-612 מיליון דולר. חטיבת התעופה מייצרת מטוסי מנהלים, ועוסקת בהסבת מטוסי נוסעים למטען ולמטוסי אח"מ, ובאחזקת מטוסים אזרחיים, תחומים שנפגעו משמעותית בגלל הקורונה ושיתוק רוב פעילות התעופה האזרחית בעולם.
בשורה התחתונה הציגה התעשייה האווירית עלייה של 33% ברווח הנקי של הרבעון ל-48 מיליון דולר, וקפיצה של 64% ברווח הנקי של המחצית כולה ל-פ82 מיליון דולר. בשני המקרים מדובר בנתוני שיא, כאשר הקורונה סייעה גם בהפחתת הוצאות על שיווק, עם עצירת הטיסות של אנשי המכירות לחו"ל, ושליחת מאות עובדים לחל"ת ממושך במהלך התקופה, שהסתיים.
בשיעור הרווח לפני תשלומי מסים, ריבית ופחת (EBITDA) רשמה החברה צמיחה של 35% במחצית הראשונה של 2020 לכ-130 מיליון דולר, לעומת 101 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
השפעות הקורונה והקושי לשווק עסקאות חדשות ללקוחות בעולם, מתבטאות בירידה קלה בצבר ההזמנות ל-13.2 מיליארד דולר, לעומת 13.3 מיליארד דולר לפני שנה. הנתון מייצג 3.4 שנות פעילות.
"התעשייה האווירית כיום היא חברה עם תרבות עסקית, בשונה מהעבר", אמר לכלכליסט היו"ר, הראל לוקר. "זהו מהפך תרבותי ענק. אחרון העובדים בתעשייה האווירית יודע שזכות הקיום שלנו היא רק בעזרת מכירות ורווח. אם אין אני לי מי לי. אנחנו מתחרים בעולם עסקי ותחרותי, ותלויים רק בעצמנו. זהו שינוי די אן איי של החברה שניכר בתוצאות".
מנכ"ל התעשייה האווירית, נמרוד שפר, אמר כי: "הגדלת המכירות, השיפור בפרמטרים העסקיים של החטיבות הצבאיות, ולצדם המשך מתן השירות ללקוחותינו ברחבי העולם, משקפים את המחויבות הבלתי פוסקת של עובדי החברה ומנהליה להצלחתה. איננו מתעלמים מההשפעות המשמעותיות של המשבר העולמי על חטיבת תעופה, ונערכים כארגון לאתגרים הצפויים בעתיד בענף זה. תוך כדי מגפת הקורונה, פיתחנו טכנולוגיות למאבק במגפה, חתמנו על עסקאות משמעותיות ובהן החכרת מל"טי 'הרון' ליוון, ייצור כנפיים למטוס T38, עסקת ענק בתחום מטוסי מודיעין, הסבת מטוסי נוסעים למטען בעבור ענקית השילוח DHL והאצת פיתוח לוויין התקשורת הלאומי 'דרור-1, לצד שיגור מוצלח של הלוויין אופק-16'".