30 דקות או פחות
החברה הישראלית שנלחמת בפרסומות שמשתלטות על הדפדפן שלכם
חמי כץ, מייסד namogoo, מסביר איך נלחמים בחברות שמנסות להפנות אתכם לאתרים שונים, מה הסכנה בחיבור Wifi חינם בבתי קפה ואיך מבצעים רכישה ראשונה דווקא בזמן הסגר שהוטל בעקבות התפרצות הקורונה
ישראל היתה ידועה במשך שנים כמדינה שמוציאה מתוכה חברות רבות בתחום קצת מפוקפק - סרגלי כלים וכלי פרסום אחרים שמשתלטים על הדפדפן וממליצים לרוכשים פוטנציאליים באתרי קניות את אותם מוצרים אצל המתחרים. למרות שנראה שסרגלי הכלים כבר נעלמו מחיינו, התחום הזה עדיין מספק עבודה לחמי כץ, שהקים את נמוגו (Namogoo) כדי לפתור את תופעת "חטיפת המשתמשים".
לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן
אלה לא חייבים להיות סרגלים: יש חברות אנטי וירוס, למשל, שמציעות במהלך ההתקנה תוכנה נוספת שמשפיעה על הגלישה במחשב. כץ מספר גם על בתי קפה בחו"ל שמציעים חיבור Wifi חינם, למשל, וכשהמחשב מתחבר לרשת "מתלבשת" על הדפדפן תוכנה שמפנה אותו בזמן הגלישה לאתרים שונים או "מזריקה" פרסומות לצד האתרים שבהם הוא גולש. כך למשל, אם תתעניינו בג'ינס בחנות אחת, הפרסומות שיושתלו במחשב יציעו לכם ג'ינס דרך חנות אחרת.
נמוגו גייסה מאז הקמתה 69 מיליון דולר, עובדת עם לקוחות כמו סמסונייט ו"דולר שייב קלאב" ומכניסה עשרות מיליוני דולרים בשנה. לאחרונה נמוגו התרחבה וביצעה את הרכישה הראשונה שלה, כשקנתה את חברת פרסונלי הישראלית - תוך כדי הסגר שהוטל בעקבות התפרצות הקורונה, וכל העסקה נעשתה מרחוק, ללא פגישה פיזית.
אז איך נלחמים בתופעת חטיפת המשתמשים, מה תעשה נמוגו אם יום אחד התעשייה הזו תיעלם ואיך השפיע עליה משבר הקורונה? כל התשובות בפרק החדש של הפודקאסט "30 דקות או פחות".
מראיינים:
נבות וולק, איש הייטק.
אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.