יצרנית הממתקים מונדלז: בעולם ההכנסות ירדו, בצפון אמריקה - "ביקוש חסר תקדים"
היצרנית שבבעלותה מותגים כמו טובלרון ואוריאו טוענת כי הסגר וההגבלות שהוטלו ברחבי העולם פגעו במכירותיה ברבעון השני של השנה, שירדו ב־2.5% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב־5.9 מיליארד דולר; בצפון אמריקה עלו המכירות הזהות ב־11%
יצרנית הממתקים מונדלז, שבבעלותה מותגים כמו טובלרון ואוריאו, טוענת כי הסגר וההגבלות שהוטלו ברחבי העולם פגעו במכירותיה ברבעון השני של השנה, שירדו ב־2.5% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב־5.9 מיליארד דולר.
- בגלל חוקים בירוקרטיים: השוקולדים בדיוטי פרי יושמדו במקום שיתרמו אותם לנזקקים
- אסם לוקחת מליימן-שליסל את שיווק מותגי השוקולד של נסטלה
- האם פררו רושה ניצלה ילדים כדי לייצר את השוקולד?
לפי החברה, המכירות הזהות עלו אמנם ב־11% בצפון אמריקה, ובמונדלז העלו את ההוצאות על מנת להגדיל את הייצור כדי לעמוד בביקוש חסר התקדים שנרשם באזור. אך במדינות אמריקה הלטינית, שמספר הנדבקים בהן גדל במהירות, נרשמה ירידה של 11% במכירות. בדומה, באסיה, במזה”ת ובאפריקה, שם בחלק מהמדינות הוטלו הגבלות מחמירות יותר מאשר בצפון אמריקה, המכירות הזהות ירדו ב־3%.
לפי החברה, עלויות הקשורות לקורונה, מחירים גבוהים יותר של חומרי הגלם ושערי מט”ח גבוהים תרמו לשולי הרווח הנמוכים שנרשמו ברבעון האחרון. עם זאת, המנכ”ל דירק ון דה פוט מסר כי חל שיפור במכירות בשווקים המתעוררים בחודשים יוני ויולי לאחר שחנויות נפתחו מחדש ולצרכנים רבים יותר היתה גישה לחטיפים.
בחברה מעריכים כי ההכנסות יעלו במחצית השנייה של השנה על רקע המשך העלייה במכירות בצפון אמריקה ושיפור במכירות באסיה, אך חוזים המשך בעיות באמריקה הלטינית. עיקר המכירות של מונדלז במדינות כמו ברזיל הן של מסטיקים וממתקים, קטגוריות שנפגעו במיוחד מהמגפה ומהמשבר הכלכלי הנלווה, שכן אנשים מצמצמים הוצאות על פינוקים.