$
רכב

ההבדל בין מזרח למערב: דגמי רכב הקרויים "לימון", "טנק" ו"קפה"

חברת הרכב הסינית גרייט וול הציגה שורת פלטפורמות בעלות שמות שככל הנראה לא יתקבלו היטב במערב; כך למשל הפלטפורמה החשובה ביותר, "לימון", מזכירה את הביטוי LEMON CAR, שמשמש ככינוי לרכב עמוס תקלות טכניות

תומר הדר 14:1921.07.20

תעשיית הרכב הסינית מנסה לפרוץ לשווקים מערביים מדי כמה שנים וישראל משחקת לעתים תפקיד חשוב בניסיונותיהם של היצרנים הסינים להשיג דריסת רגל זו. אך לפעמים דומה שהמנטליות הסינית אינה מיישרת קו עם המתרחש בצידו השני של כדור הארץ, כפי שמעידים היטב שמות הפלטפורמות החדשות שהציגה גרייט וול הסינית אתמול (ב') באירוע רב משתתפים.

 

 

 

 

פלטפורמה נחשבת לחלק חשוב במיוחד ברכבים חדשים, זאת לנוכח העובדה שלא מדובר רק בשלדת הרכב, שמיועדת לשמש דגמים רבים אחרים של אותו יצרן, אלא במערך בו יותקנו כל מערכות הרכב הטכנולוגיות והחשמליות וכמובן גם כל מערכות ההנעה. הפלטפורמות שנחשפו על ידי גרייט וול נושאות שמות מעט מוזרים, כאלה שבעתיד גם יוצמדו למכוניות שיבוססו עליהן. הפלטפורמה הראשונה שהציגה גרייט וול, החשובה ביותר שמיועדת לשימוש ברכבי הכביש שטח של היצרנית והדגמים המשפחתיים נקראת LEMON, כלומר בפשטות "לימון". למרבה המבוכה, במערב LEMON CAR הוא כינוי גנאי למכונית גדושה בתקלות טכניות. מכוניות מסדרת לימון יצוידו בהנעה היברידית ובתיבות הילוכים בעלות שבע או תשע מהירויות.

 

הפלטפורמה השנייה של גרייט וול מיועדת לפיתוח רכב שטח גדול ותיקרא "טנק", שם שכנראה עלול להיפסל במערב. הפלטפורמה השלישית של גרייט וול מיועדת ליצור של רכב מקושר, שיוצג בעתיד הרחוק יותר. השם: " קפה אינטיליגנט". לא מדובר בראשי תיבות או משחק מילים, אלא בשם שגרייט וול הגתה עבור הפלטפורמה מכיוון שקפה מסמל להערכתה תחכום.

 

 

המנכ"ל וויי ג'יאנג'ון בשנה שעברה המנכ"ל וויי ג'יאנג'ון בשנה שעברה צילום: רויטרס

x