בלעדי לכלכליסט
תמהיל הלקוחות השתנה - ומגזר השכרת הרכב מתאושש
מנתונים של חברות ההשכרה הגדולות עולה כי בחלק מהחברות היקף ההשכרות בחודש יוני הגיע לכמעט 80% מזה שנרשם בשנה שעברה. לפי גורמים בחברות ההשכרה, יתכן שלקוחות שהשתמשו בעבר ברכב שיתופי מעדיפים כעת שלא לעשות זאת בגלל הקורונה. בנוסף יש כאלו שהחזירו את הרכב למעסיק, וזקוקים למכונית לחודשי הקיץ החמים בלבד
נתונים של חברות ההשכרה הגדולות במשק שהגיעו לידי כלכליסט מעידים על התאוששות בהיקפי השכרות הרכב, בעיקר בחודשים יוני-יולי. מהנתונים עולה כי בחלק מהחברות נתוני השכרות יוני מגיעים לכמעט 80% מהיקפי ההשכרות שנרשמו בשנה שעברה, אך מטבע הדברים, המאפיינים של השוכרים שונים.
בשנה שעברה עיקר שוכרי הרכב בחודשים יולי-אוגוסט היו תיירים שהגיעו לישראל מחו"ל; בנוסף, חלק מהשוכרים היו ישראלים ששכרו את הרכב לצורך נסיעה לחופשה ברחבי ישראל.
כעת, כאמור, השתנה התמהיל. ראשית, חלק מהשוכרים שהחליפו את התיירים הם חרדים שלא מחזיקים במכונית בבעלותם. בנוסף, כך לפי גורמים בחברות ההשכרה, יתכן שלקוחות שהשתמשו בעבר ברכב שיתופי מעדיפים כעת שלא לעשות זאת, מחשש להשפעת הקורונה. יש לציין כי חברות הרכב השיתופי מקפידות מאוד על שמירה על ניקיון הרכבים השיתופיים, חיטוי מיוחד של הרכבים והקפדה על נהלים מחמירים.
לצד כל אלו מונים בחברות ההשכרה גם לקוחות שמחזיקים במכונית ליסינג צמודה שהוחזרה למעסיק, ולקוחות שאינם מעוניינים לרכוש מכונית אחרת אך כן זקוקים למכונית לחודשי הקיץ החמים. לקוחות אלה שוכרים את המכונית בדרך כלל בחוזה אשר תקף עד תחילת ספטמבר, בתקווה שיקבלו את מכוניתם הישנה או לפחות שיסתיים החופש הגדול.
מעבר לכך מונים בחברות ההשכרה גם את המגבלות על התחבורה הציבורית כגורם מכריע במערך השיקולים של הלקוחות, שכבר אינם מעוניינים לנסוע באוטובוס או ברכבת.