ביטוח אשראי – היום יותר מתמיד!
המוצר הביטוחי שמעניק לך שקט נפשי, מקטין את רמת הסיכון מול הלקוחות ומזרז את צמיחת העסק שלך. בתקופה זו של קורונה כלכלית הברוקר המוביל בעולם ICBA משיק פתרונות חדשניים וייעודיים לחברות ישראליות
היום יותר מתמיד, ביטוח אשראי הוא דבר הכרחי ונדרש לכל בית עסק בישראל המעוניין לבטח את עסקאות האשראי שלו מול לקוחות בארץ ובעולם. לענף החשוב הזה נכנסה בשנים האחרונות חברת ברוקרים בינלאומית גדולה – ICBA. הם נחשבים לברוקר הפרטי הגדול בעולם לתחום ניהול סיכוני אשראי ומשרתים עשרות אלפי לקוחות מרוצים, פעילים מול 30 חברות ביטוח אשראי מובילות וזאת ב-48 מדינות שונות. מדובר בשירות חדשני מן הטעם שבישראל כמעט ולא קיימות פלטפורמות בינלאומיות אקטיביות כדוגמת ICBA, בעלות עשרות שנות ניסיון בתחום ועם צוות ברוקרים שמתמחים אך ורק בתחום ביטוחי אשראי, ואינם עוסקים בתחומים אחרים כגון ביטוח אלמנטרי או ביטוח בריאות. באירופה לדוגמה כמעט 60% מהפעילות הביטוחית מבוצעת על ידי ברוקרים, בעוד בישראל זה עומד על פחות מ-10%. פעם השוק היה די מוגבל מבחינת פתרונות האשראי המוצעים, והיום חברות כמו ICBA משווקות מגוון פתרונות במיקוד לצרכי הלקוח - זו בשורה משמעותית לכל המנכ"לים, סמנכ"לי כספים, בעלי חברות ודירקטורים באשר הם.
מה זה בכלל ביטוח אשראי ולמי זה מתאים?
ביטוח אשראי מבטח את הפעילות העסקית והחשבונאית בין החברה לבין לקוחותיה וזאת עבור שירותים ומוצרים שסופקו. נאמר כדוגמא שישנה בבעלותך חברת אלקטרוניקה שמספקת ציוד טכנולוגי לחברת תקשורת גדולה. הם משלמים לך לפי שוטף +100, אבל מה קורה אם מחר אותה חברת תקשורת נכנסת לחדלות פרעון, או לבעיות תזרימיות המונעות ממנה למלא את התחייבויותיה הפיננסיות? במצב שכזה ICBA נכנסים לתמונה - ופוליסת הביטוח שהונפקה לך משפה אותך בגין אותו חוב מול הלקוח – ופורעים את כל הכספים המגיעים לך.
ביטוח אשראי רלוונטי לחברות שעוסקות בתחום ה-B2B בעלות מחזור של מיליוני שקלים בודדים ומעלה, להערכתנו מדובר בעשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים. כיום מתפתחת מגמה חיובית שיותר ויותר חברות יכולות להכנס למעגל ביטוח אשראי, וזאת במגוון תחומים שונים כדוגמת קמעונאות, סלולר, חשמל, יצואנים, יבואנים, תעשיינים מקומיים, ואפילו תחום היהלומים ש-ICBA הם המבטח הבלעדי שמבטח אותם בישראל.
מבחינת יצואנים מתחוללת כאן ממש מהפכה! ICBA פעילים במקביל ב-48 מדינות בעולם - ומנהלים סניף מקומי בבעלות ישירה של ברוקרים מהשורה הראשונה וכך ארע גם בישראל תוך הבנה עמוקה לדרישות הלקוח הישראלי. שיתופי הפעולה הגלובליים מול יפן, סין, ארה"ב, אירופה, דרום אפריקה, דרום אמריקה ועוד מאפשרים לתת מידע יקר ערך לגבי הלקוחות שהיצואן עובד מולם – זה חוסך לו סיכונים מיותרים ומאפשר קבלת החלטות בזמן אמת .
דווקא היום עדיף לבטח אשראי אצל ברוקרים בינלאומיים
ICBA אינם סוכני ביטוח, אלא ברוקרים - כאלו שמייצגים גם את הלקוח וגם את חברת הביטוח. האינטרסים שלך הם האינטרסים שלהם. הם לא עוסקים רק בהנפקת ביטוחי אשראי והפעם הבאה שתשמעו מהם זה לקראת החידוש. הערך המוסף הוא שהם מספקים ליווי צמוד ומענה מקצועי בכל שלבי התהליך – היתכנות, התאמת מוצר ביטוחי נכון, ליווי בניהול סיכונים, ומציעים פתרונות ברמת רובד שני (TOP-UP) יתרון שמקבל חשיבות עליונה בעת משבר כלכלי.
בזמן שהקורונה גורמת למגמה של צמצומי חשיפות אשראי לרוב החברות, ICBA מציעים ללקוחותיהם מסגרות אשראי נוספות שמעניקות כיסוי ביטוחי רחב יותר, ופתרונות רובד שני של ביטוח שמאפשר לחברה לשמור על רמה עסקית נכונה. בנוסף הם מלווים את הלקוח בכל התנהלות עסקית – לקוחות שמבקשים פריסת תשלומים, דחיית תשלומים, תנאי אשראי משופרים - עד שהוא מקבל פתרון שעונה על כל הצרכים שלו. גם חברות שכבר יש להן פוליסת ביטוח אשראי, מומלץ ורצוי שיקבלו מברוקר אובייקטיבי ומקצועי כמו ICBA שירותי ייעוץ וייעול – אלו יכולים גם לחסוך להם בעלויות וגם לדייק את התאמת המוצר הביטוחי לשוק המטרה.
סיוע בצמיחת העסק וסל רחב של יתרונות משתלמים
לביטוח אשראי חשיבות עליונה ליציבות העסקית של חברות עסקיות למול לקוחותיהם.
אבל זה גם הרבה מעבר לכך. מלבד השקט הנפשי שניתן ללקוח, הביטוח נותן פרמטרים מהותיים לכל בעל עסק היום, ובמיוחד בימים של משבר כלכלי עולמי וחוסר ודאות, כדוגמת:
• צמיחה ומינוף לעסק – ביטוח אשראי נותן בטחון. כשיש לך יותר בטחון אתה מוכר יותר ומספק יותר סחורה, וכתוצאה ישירה הפעילות העסקית שלך גדלה בהתאמה.
• גדילת המרווח התפעולי התזרימי – ביטוח אשראי מאפשר תמרון רחב יותר בבחירת תנאי המסחר מול לקוחות, מאפשר יציבות תזרים בחברה, חדירה עסקית מהירה לתחומי פעילות וטריטוריות מכירה חדשים. במילים אחרות יש לך יותר פתרונות ללקוחות.
• הוזלה של עלויות בפעילות הפיננסית – לא מפתיע לשמוע שהבנקים אוהבים מאד ביטוח אשראי שכן הם יודעים שכלל הסכומים שהבנק מפריש לבעל העסק מבוטחים ויוחזרו בוודאות כמעט מוחלטת. עובדה זאת מאפשרת לך הגדלת מסגרת האשראי מהבנק, וקבלתו בתנאים טובים יותר.
התאמה אופטימלית של הביטוח לצרכי הלקוח
בעבר היו משווקים את אותו ביטוח אשראי לכולם. היום המצב שונה, ICBA מסוגלים להתאים לכל לקוח את הפתרון הנכון עבורו במחיר הכלכלי שהכי משתלם לו. ההתאמה מתבצעת על פי מאפייני פעילות החברה ופעילותה הגאוגרפית, כשלא הכל נמדד אך ורק ברמה תמחירית.
כדאי לזכור שבתחום ביטוחי אשראי "ההצעה הכי זולה היא הכי נכונה בשבילי" זה לא תמיד הדבר הנכון. למשל לחברה מסויימת יש 100 לקוחות והם קיבלו הצעה יחסית זולה לכיסוי ביטוחי שנותן מענה רק ל-80% מהתיק, אבל דווקא הלקוחות החשובים לא כלולים בתיק. לעומת זאת הצעה מעט יותר יקרה שכוללת עד 90% מהתיק כולל לקוחות עיקריים תתאים יותר לצרכי הלקוח, המבקש להיות חשוף ברמה מינימלית כלפי הלקוחות.
דוגמא נוספת - למשל חברה מחפשת כיסוי ביטוחי לפעילות במזרח אירופה, דרום אמריקה ואולי אפריקה, שם קיים סיכון גבוה. ICBA כגוף אגנוסטי דואגים להתאים את הפתרון הייעודי הנכון ביותר עבורו (לכל חברת ביטוח אשראי יש את ההתמחות הגיאוגרפית ותאוות הסיכון שלה), וזאת על סמך ניסיונם מול חברות הפעילות באזורים אלו בעולם.
יותר ויותר לקוחות מרוצים עושים ביטוח אשראי
מדי יום עוד ועוד חברות עושות את ההחלטה החכמה והנכונה ומצטרפות למהפכת ביטוחי האשראי שמתחוללת בישראל. בעלי עסקים בוחרים לבטח באמצעות ICBA כי הם מקבלים מהם סל פתרונות חדשניי וייעודי שמתאימים ספציפית להם, וההמלצות לא מפסיקות להגיע.
משה פרי, מנכ"ל סאני תקשורת יבואנית Samsung בישראל: "כיבואן צומח בשוק תחרותי חיפשנו ברוקר מקצועי ומוביל בתחום ביטוח האשראי. ICBA ישראל מלווים אותנו כבר 7 שנים ושותפים מלאים בהצלחת החברה, שירות צמוד ומקצועי ומתן מגוון רחב של פתרונות המאפשרים לנו לצמוח בראש שקט."
אייל לסל, סמנכ"ל כספים שניב תעשיות נייר: "החברה משווקת את מוצריה באלפי נקודות מכירה ברחבי הארץ, במטרה לשרת פעילות זאת נדרשת הכרות מעמיקה בצרכי הלקוחות וטעמיהם. ההתקשרות מול ICBA המבינים מחד גיסך את צרכי הפעילות ומאידך גיסא את האפשרויות הקיימות אצל המבטחים השונים, אפשרו הטמעת מודולים ייעודיים בפוליסת הביטוח שתמכו בפעילות זו. כמובן שתהליך זה האיץ בצורה משמעותית את מכירות החברה וגידר את החשיפות התזרימיות."
נעה סיון, סמנכ"לית כספים בחברת ארן אריזות: "כיצואן מוביל בתחומו המשרת מאות לקוחות ברחבי הגלובס, ההתקשרות מול גוף בינלאומי כמו ICBA היוותה נדבך משמעותי להצלחת ההטמעה של פוליסת ביטוח האשראי. תהליך זה תמך בהרחבת חוג הלקוחות, העמקת הקשרים העסקיים ותמך באסטרטגיה השיווקית בהתאם למדינת היעד."
האם עכשיו הזמן המתאים לעשות ביטוח אשראי?
בהחלט כן! לדעת הברוקרים דווקא היום בזמן הקורונה הכלכלית, זו התקופה הנכונה ביותר לעשות ביטוח אשראי. הקורונה כנראה תישאר אתנו תקופה ארוכה. אנו לא יודעים מה העתיד צופן לנו, האם המשבר הבא יגיע עוד 3 חודשים או בעוד שנה, או שאולי המשבר כבר מאחורינו. לראייה, משרד האוצר הקצה לא מזמן ערבות של כ-2.6 מיליארד שקל במסגרת תוכנית סיוע בתחום ביטוחי האשראי. עסקים נמצאים במצב של חוסר ודאות ומצוקה תזרימית, ואף אחד לא רוצה לקחת סיכונים מיותרים. לכן דווקא בימים אלו לא נכון לומר "לי זה לא יקרה" או "כל הלקוחות שלי משלמים בזמן" אלא להפך - רצוי לקפוץ על העגלה ולעשות ביטוח אשראי, לגדר סיכונים ולהפוך את המשבר להזדמנות.
למידע נוסף על ביטוח אשראי לחצו כאן>>