מנצלות את המתקפה על טיקטוק: חברות הטכנולוגיה מנסות למשוך את המשתמשים אליהן
ביום בו איים נשיא ארה"ב על הרשת החברתית בבעלות ByteDance הסינית, אפליקציות מתחרות נהנו מעלייה חדה במספר ההורדות. כעת סנאפצ'ט, יוטיוב ואינסטגרם משיקות מאפיינים חדשים, המבוססים במידה מסוימת על הפורמט של טיקטוק
בשבוע האחרון האפליקציה החדשה יחסית Byte מבית היוצר של אחד ממייסדי Vine שנחשבת למקום בו נוצר ריקוד Renegade המקורי, עלתה לפסגת דירוגי האפליקציות. במקביל, ענקיות טכנולוגיה מבוססות יותר כמו סנאפצ'ט ויוטיוב השיקו מאפיינים חדשים, המבוססים במידה מסוימת על הפורמט של טיקטוק.
- למה כולם תוקפים את טיקטוק?
- אפליקציית טיקטוק תעזוב את הונג קונג תוך ימים ספורים
- אמזון: "המייל שדורש מהעובדים למחוק את טיקטוק מהטלפונים - נשלח בטעות"
ביום שבו איים נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להחרים את טיקטוק, שבבעלות החברה הסינית ByteDance כעונש על האופן בו ניהלה סין את משבר הקורונה, אפליקציות מתחרות שעד כה פעלו בצלה של טיקטוק, נהנו מעלייה חדה במספר ההורדות. כך למשל, ב-8 ביולי נרשם זינוק של 126% במספר ההורדות של Byte שטיפסה כאמור למקום הראשון בחנות האפליקציות של אפל. לפי נתוני חברת סנסור שמנטרת את נתוני האפליקציות, Byte הורדה בממוצע אלף פעמים ביום. אפליקציות נוספות שנהנו מעלייה במספר ההורדות כוללות את Dubsmash, טרילר וליקי.
חברות הטכנולוגיה המבוססות כבר לא תופסות את טיקטוק – שלה יש כ-80 מיליון משתמשים בארה"ב – כסטארט-אפ בצמיחה, אלא מתייחסות אליה כמתחרה ראויה. חברות גדולות כמו פייסבוק וגוגל אף שקלו בעבר להשיק מתחרות משל עצמם לטיקטוק, אך רק לאחרונה התחילו להציג אלטרנטיבות. ביוטיוב החלו לבחון מאפיין שיאפשר העלאת סרטונים קצרים באפליקציה. הבדיקה נערכת בקרב "מספר קטן" של אנשים. במקביל, בסנאפצ'ט שוקלים להחליף את תנועת ההחלקה המאוזנת בהחלקה אנכית הנהוגה בטיקטוק.
באינסטגרם בוחנים בשלב זה הוספת פורמט בסגנון טיקטוק בתוך הסטוריז, שייקרא Reels. הפיילוט מתקיים במספר מדינות ברחבי העולם, אך בשלב זה אינו זמין בארה"ב. לפי ההודעה שפרסמה אינסטגרם, המאפיין החדש הושק בשבוע שעבר בהודו – מדינה האחראית ל-30% מכלל ההורדות של טיקטוק, אך הממשלה החרימה לאחרונה את האפליקציה כחלק מסכסוך עם ממשלת סין.
אף שהחרמת טיקטוק בארה"ב קרוב לוודאי שתישאר בגדר איום בלבד, היוצרים כבר עובדים על תכניות חלופיות, ומעודדים את המעריצים לעקוב אחריהם גם בפלטפורמות אחרות. תקלה זמנית בשבוע שעבר שבמהלכה לא ניתן היה לראות מספר צפיות ולייקים לסרטונים, רק הוסיפה לבהלה.
מאז נכנסה טיקטוק לארה"ב ב-2018 היא הפכה להיות כוח שולט בשוק, ועקפה אפליקציות אמריקאיות שמושכות צעירים כמו סנאפצ'ט ואינסטגרם. אולם, האפליקציה ספגה ביקורת
והואשמה שהיא מספקת לממשלה הסינית מידע על המשתמשים והתכנים. בניסיון להרגיע את המבקרים מינתה החברה בחודש שעבר מנכ"ל אמריקאי.