אמזון נלחמת בזייפנים: תפרסם את השמות והכתובות של המוכרים החיצוניים
החברה הודיעה למוכרים בפלטפורמה שלה בארה"ב, כי השינוי יאפשר ללקוחות "ללמוד יותר על העסק של המוכר ועל המוצר שהוא מוכר". השקיפות תאפשר ללקוחות לקבל החלטה מושכלת יותר בעת רכישת המוצרים
- ג'ף בזוס התאושש ממחיר הגירושים והונו בשיא חדש: 172 מיליארד דולר
- מנכ"לי אמזון, אפל, פייסבוק וגוגל יעידו בקונגרס האמריקאי בדיון על כוחן בשוק הדיגיטלי
- על רקע השביתות והביקורת: אמזון מחלקת בונוסים של עד 3,000 דולר ל"עובדים בחזית"
"השינוי הזה יעזור ללקוחות ללמוד יותר על העסק של המוכר ועל המוצר שהוא מוכר", נכתב בהודעה. "אנחנו מבצעים את השינוי הזה כדי לוודא שיש מידע בסיסי עקבי על המוכר שיעזור ללקוחות לקבל החלטות מושכלות על הקניות". פירוש הדבר כי המוכרים יתקשו להישאר אנונימיים בפלטפורמת המסחר, שכן הלקוחות ידעו בדיוק ממי הם רוכשים והיכן העסק ממוקם.
אמזון אישרו את השינוי המתוכנן. "לאורך השנים פיתחנו דרכים רבות שיאפשרו למוכרים לחלוק יותר מידע על העסק, כולל מאפיינים כמו דף הפרופיל העסקי, דפים של חנויות לבעלי מותגים ופרופילים בהתאמה אישית", מסר דובר של ענקית המסחר המקוון. "המאפיינים הללו מסייעים ללקוחות ללמוד עוד על העסק ועל המוצרים. החל מ-1 בספטמבר, אנחנו נציג גם את שם המוכרים וכתובת העסק בעמוד הפרופיל של המוכר, וזאת כדי לוודא שיש מידע בסיסי עקבי שעזור ללקוחות לקבל החלטות מושכלות".
לפי הדיווח, ההחלטה להגביר את השקיפות נובעת מדו"ח שפורסם בינואר על ידי המשרד לביטחון פנים בנושא הזיופים. "כדי להגביר את השקיפות בנושא הזה, פלטפורמות המסחר צריכות לשפר באופן משמעותי את הזיהוי קדם המכירה של המוכרים החיצוניים, וזאת כדי שהקונים יוכלו לקבל החלטות מושכלות, ולקחת בחשבון את הסבירות שימכרו להם מוצר מזוייף או כזה שמפר זכויות יוצרים", נכתב בדו"ח.
באמזון נלחמים כבר תקופה בזיופים בפלטפורמת המסחר שאחראית כיום ליותר ממחצית המכירות המקוונות של החברה. טקטיקות קודמות שיושמו כוללות מעקב אחר פרסומים מפוקפקים ונקיטת צעדים נגד מוכרים של מוצרים שנוטים למחירים מופקעים כמו מסכות פנים וחיטוי לידיים בתחילת הקורונה. בחודש שעבר אמזון אף השיקה חטיבה למלחמה בפשעי זיופים המורכבת מ"תובעים לשעבר, חוקרים מנוסים ומנתחי מידע". מטרת היחידה היא לפעול נגד הזייפנים. כחלק מהיוזמה הזו אמזון מתכוונת להשקיע 500 מיליון דולר בשנה למלחמה בזיופים.
ניתן לייחס חלק מהמאמצים הללו למערכת היחסים הבעייתית של החברה עם ממשל טראמפ, הנובעת בחלקה מהמחלוקת המתמשכת בין הנשיא דונלד טראמפ ומייסד החברה ג'ף בזוס, שהוא גם הבעלים של העיתון וושינגטון פוסט. באפריל משרד נציג הסחר האמריקאי הכניס חמישה מהאתרים הזרים של אמזון לרשימת ה"שווקים הידועים לשמצה" השנתית שלו. פירוש הדבר שהעסקים הבינלאומיים של אמזון תויגו כמרכזים למכירת מוצרי מזוייפים. באמזון טענו כי נפלו קורבן למלחמת החורמה שמנהל נגדם טראמפ.