מהפכת הבינה המלאכותית מגיעה ללוחות הנדל"ן
לוח הנדל"ן OnMap.co.il מייצר גישה חדשה ומהפכנית לאופן בו ניתן לאתר נכסי נדל"ן
ואכן, ממשק החיפוש החדשני של OnMap גורם ללוחות הנדל"ן הוותיקים להיראות מיושנים ולא רלוונטיים. החיפוש באון מאפ אינטואיטיבי, מספק גמישות אינסופית בהגדרת אזור החיפוש והקריטריונים לסינון ומספק תוצאות עם רמת פירוט המאפשרת להבין בדיוק היכן נמצא הנכס, ואפילו מה עלות ההון העצמי הנדרש לרכישתו ומה יהיה גובה תשלום המשכנתא לרכישתו. התחושה הכללית הנה שהגענו למקום המספק את כל המידע הנדרש לקבלת החלטה ולא שולח אותנו לעשות מחקרים נוספים באתרים חיצוניים. בין אם אתם מחפשים דירות להשכרה או דירות למכירה, חוויית החיפוש שלכם עומדת להשתנות.
נפגשנו עם ולדיסלב אלחסוב, מייסד ושותף ב- OnMap.co.il בכדי להבין את הסיבות שהביאו לפיתוח האתר, סוגי הפתרונות בהם השתמשו והתוכניות העתידיות לשירותים מתקדמים נוספים בתחום הנדל"ן.
אלו אתגרים זיהיתם בעולם לוחות הנדל"ן בישראל שהביאו אתכם לרעיון לפתח לוח חדש?
"האמת היא שהכל החל במהלך ניסיון שלי לעזור לחבר ילדות מחו"ל שחיפש לרכוש נכס בארץ. אותו חבר, שלימים הפך להיות השותף שלי בחברה, ניסה להיכנס ללוחות הנדל"ן המקומיים בארץ וגילה שיכולות החיפוש העומדות לרשותו הנן מוגבלות מאוד ביחס לכלים מקבילים שהכיר מארה"ב ואירופה. התחלנו לבחון את העניין לעומק וגילינו קושי להגדיר בצורה גמישה מספיק את אזור החיפוש – למשל, לא רק שכונה ספציפית אלא אזור שניתן להגדיר באופן חופשי על המפה. כמו כן ראינו שהלוחות המקומיים מוגבלים לדוברי השפה העברית ואינם נגישים למשקיעים מחו"ל. מעבר לכך, להבדיל מאתרים מתקדמים בחו"ל, מצאנו את עצמנו נאלצים לצאת מהלוח בכדי לקבל מידע אודות שירותים נוספים הקשורים לרכישת הנכס כמו שמאות, הובלה, עורך דין, או משכנתא. כל הקשיים הללו באו לידי ביטוי בצורה חמורה עוד יותר כאשר ניסיונות החיפוש התבצעו במכשירי טלפון ניידים בהם הממשק התגלה כמסורבל ומוגבל עוד יותר.
מודעות פיקטיביות ומתווכים ללא רישיון
"ניסיון להתקשר לחלק מהמודעות שפורסמו הביא אותנו למסקנה כי בחלק מהמקרים מדובר בכלל במודעות פיקטיביות שמטרתן היחידה הייתה ללכוד משקיעים פוטנציאליים ולהפנות אותם לנכסים אחרים של המתווך. במקרים חמורים יותר גילינו כי מוכרים שהציגו עצמם כמתווכים, לא באמת החזיקו ברישיון תיווך תקף ופעלו בעצם בניגוד לחוק, תוך סיכון הרוכשים הפוטנציאליים.
אוסף הסיבות הללו ורבות אחרות הביא אותנו למסקנה כי רוכשים ומוכרים פוטנציאליים בארץ ובעולם ממש זקוקים לפיתרון מתקדם יותר הן בסביבת המובייל, הן מבחינת יכולות החיפוש, הן מבחינת יכולת להשתמש בכלים מתקדמים להגעה לקהלי יעד נכונים, הן מבחינת בינלאומיות וריבוי שפות והן מבחינת אוסף הפתרונות הנלווים שהלוח מציע."
מהם הפיתרונות שגיבשתם כמענה לשלל האתגרים הללו ?
פיתחנו את לוח הנדל״ן OnMap – אתר ישראלי לחיפוש ופרסום מודעות נדל״ן למכירה ולהשכרה ב-4 שפות: עברית, אנגלית, רוסית וצרפתית. כך שזהו למעשה האתר הראשון בתחום הנדל"ן שמאפשר הן ללקוחות מהארץ והן ללקוחות מחו"ל לאתר נכסים בקלות ובפשטות. השקענו מיליונים רבים בכדי ליצור לוח שיספק מענה לכל הקשיים שהזכרתי קודם לכן ויהווה את המילה האחרונה בתחום של ממשק משתמש ובינה מלאכותית. בתחילת 2017 השקנו גרסה התחלתית של האתר בכדי לקבל היזון חוזר מהשוק ולראות את התגובות אליו. הופתענו לגלות שהשוק בארץ ובעולם ממש חיכה לפיתרון מסוג זה וקיבל אותו בהתלהבות ובזרועות פתוחות, מה שגרם לנו להשיק במהירות אפליקציות למובייל ל-IOS ואנדרואיד.
כל מודעה שמפורסמת באתר שלנו מתורגמת מיידית לשלושת השפות הנוספות באתר – דהיינו, ברגע שפרסמת את הבית שלך באתר בעברית, המודעה שלך תופיע גם ברוסית, אנגלית וצרפתית באופן מיידי, תוך יכולת להנות מחשיפה בינלאומית. כתוצאה מכך, אנו מופיעים במקום הראשון בכל החיפושים של גוגל בנושא real-estate בכל עיר בישראל, ובצורה אורגנית לחלוטין. אי לכך, כל מי שחושב שהנכס שלו עשוי להתאים לרוכשים מחו"ל, און מאפ הוא האתר בשבילו כיוון שהוא יופיע במקום הראשון עבור כל מי שיחפש נדל"ן בארץ. להבדיל מלוחות אחרים, האתר שלנו נגיש בקלות מכל מקום בעולם.
פידבקים מהלקוחות להבטחת מודעות איכותיות
כאסטרטגיה – אין לנו פרסומות באתר מה שמייצר עבור המפרסמים והקונים חוויה מקצועית נטולת הסחות דעת והפרעות. האתר והאפליקציות על גבי המובייל מספקים חווית משתמש איכותית ומכילים הרבה פיצ'רים המייעלים את תהליך הפרסום וחיפוש הנכסים.
נושא איכות המודעות היה הדבר הראשון במעלה שהחלטנו לטפל בו. כך למשל, כדי למנוע את התופעה של מודעות פיקטיביות, הקמנו מחלקת שירות מיוחדת הבודקת כל מודעה שמפורסמת באתר ומוודאת שאכן מדובר במודעה אותנטית. במקביל אנו דורשים מכל מי שמציג את עצמו כמתווך, להציג רישיון תיווך תקף ועל ידי כך מונעים מהלקוחות שלנו להיחשף לעבריינים. בנוסף לכך יצרנו מנגנון המאפשר לכל מתעניין במודעה להשאיר פידבק לגביי אותו נכס או המוכר. באופן זה אנו רותמים את חוכמת ההמונים למתן מידע רחב יותר על המפרסם או הנכס. כך למשל משתמש יכול לציין שמדובר במודעה פיקטיבית או בפער גדול בין תמונות הנכס למה שמופיע בפועל. באופן זה אנו גורמים למפרסמים להקפיד על דיוק ואותנטיות בנתונים שנמסרים על ידם.
הלוח הראשון שמאפשר להציג נכס בתלת מימד
און מאפ תוכנן עבור המשתמשים – אנו יודעים מה הם מחפשים ודואגים שהם יקבלו את כל המידע הרלוונטי בתוך האתר – כך למשל אנו מחייבים את המפרסמים להציג מחיר וכתובת ליד כל נכס – אצלנו אין דבר כזה מודעה ללא מחיר או ללא כתובת מדויקת. בנוסף אנו מחייבים להכניס פרטים נוספים שהופכים את המבט על הנכס לשלם יותר, כך שהקונה, או השוכר הפוטנציאלי, יכול לקבל החלטה ביתר קלות.
עיקרון נוסף שהנחה אותנו, היה ליצור מצב שבו הקונים הפוטנציאליים יכולים לקבל מענה של 360 מעלות לכל מגוון הצרכים הקשורים ברכישת נכס, מבלי לצאת מהאתר. אי לכך, באתר און מאפ יש מדור של מקצוענים שבו ניתן למצוא גם אנשי מקצוע שונים בתחום הנדל״ן. לאחר שמשתמש מצא דירה, הוא יוכל להגיע בקלות גם ליועץ משכנתא, עורך דין, חברת הובלות וכו׳.
און מאפ לקח גם את נושא צילום הנכסים שלב אחד קדימה ומאפשר להציג את הנכס בצילום של תלת מימד, מה שמאפשר לקבל חוויה מרשימה וחזקה פי כמה – ממש כמו להסתובב בתוך הנכס.
פרסום חכם להשגת חשיפה מקסימלית
הדבר המעניין ביותר באון מאפ מצוי בדרך שבה אנו מקדמים את האתר והופכים אותו לכזה המופיע במקומות הראשונים בחיפושים האורגניים הנעשים בגוגל. למעשה, כל הפרסום אצלנו ממוקד באון ליין – בגוגל, פייסבוק ואינסטגרם. שיטת העבודה של גוגול ופייסבוק הנה כזו, שהבוטים שלהם עוקבים אחרי החיפושים של המשתמשים – כך שאם מישהו חיפש דירה של ארבעה חדרים בתל אביב – הם יודעים שזה מה שמעניין אותו וידאגו להציג לו קמפיינים שתואמים זאת. כאן אנחנו נכנסים לתמונה ודואגים להכניס כל הזמן קמפיינים רלוונטיים לחיפושי נדל"ן אופייניים באופן שיגרום לאותו מתעניין להיחשף בצורה אינטנסיבית לאתר און מאפ. באופן זה אנחנו יודעים להביא למודעה שפורסמה אצלנו קהל מאוד רלוונטי שכבר מתעניין בנושא. אגב, לאחר שהוא נכנס לאתר און מאפ והגדיר באופן מדויק יותר את צרכי החיפוש שלו – אנו נדע להתאים לו מעתה ואילך מודעות רלוונטיות "שירדפו" אחריו לכל מקום שבו הוא יגלוש באינטרנט.
לסיכום, אוסף היכולות שמציע אתר און מאפ לוקח את עולם לוחות הנדל"ן מספר דורות קדימה ומאפשר לכל משתמש או מפרסם לקבל פיתרון מקיף יותר, נוח, ידידותי לשימוש וחכם מאי פעם.
האם ישנם פיתוחים עתידיים שאתם שוקדים עליהם כעת?
בהחלט כן. בהמשך לסקרים שקיימנו בקרב הציבור בנוגע לצרכים נוספים בעולם הנדל"ן, זיהינו צורך עמוק לנושא השקעות נדל"ן בחו"ל. אי לכך, אנו נמצאים כעת בשלבי גיבוש סופיים של פתרון לאיתור נכסים בחו"ל, כך שכל אדם מהארץ יוכל לחפש לעצמו דירה להשקעה ביוון, ארה"ב, אנגליה, אוקראינה, או כל מדינה אחרת, ולקבל לגביי אותו נכס את מלוא הפרטים בשפה העברית, ממש כאילו הוא מחפש דירה כאן בארץ. זה משנה לגמרי את חוקי המשחק ומאפשר לאנשים לפעול באופן עצמאי בלי להסתמך על מתווכים שאינם מכירים בארצות היעד, או לחילופין יאפשר למתווכים מקומיים לפרסם הצעות כאלה, אבל תחת הסינון הקפדני שלנו, מה שיגביר את הביטחון של המשקיעים הפוטנציאליים.