$
רכב

משבר הקורונה הפיל את שוק הרכב הישראלי במחצית הראשונה ב-25%

במחצית הראשונה של 2020 נמסרו בישראל כמעט 120 אלף מכוניות - ירידה חדה לעומת המחצית הראשונה אשתקד. יונדאי ממשיכה להוביל את השוק במספר המסירות, אך סבלה מצניחה של 31% ביחס ל-2019. דווקא בדגמי פורשה חל זינוק של 65% במספר כלי הרכב שנמסרו

תומר הדר 20:0206.07.20

משבר הקורונה גרם לירידה של כמעט 25% במסירות המכוניות בשוק הרכב הישראלי במחצית הראשונה לעומת המחצית הראשונה אשתקד - כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב. על פי הנתונים, במחצית הראשונה של 2020 נמסרו כמעט 120 אלף מכוניות, לעומת מעט יותר מ-158 אלף כלי רכב שנמסרו במחצית הראשונה ב-2019. 

 

 

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", בחודש שעבר נמסרו 21,217 מכוניות חדשות. בדומה לשנים עברו, יונדאי הובילה את השוק במחצית הראשונה עם מסירת 18,147 כלי רכב - צלילה של 31% ביחס לאשתקד. במקום השני ניצבת טויוטה עם מסירה של 15,218 כלי רכב, ירידה של 29% ביחס לאשתקד. במקום השלישי ממוקמת קיה, שמסרה 14,478 מכוניות חדשות - ירידה של 28% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

 

 

פורשה. עדנה בתקופת הקורונה פורשה. עדנה בתקופת הקורונה צילום: עמית שעל

 

 יש לציין כי לצד המותגים שמסירותיהם צנחו ישנם גם מותגי כלי רכב שמכירותיהם זינקו, חלקם בשוק הפרמיום. לדוגמה, מסירות סיאט עלו השנה ל-5,875 - עלייה של 27%. שברולט רשמה עליה של 12% ל-4,468, אך גידול זה מתגמד ביחס לזינוק של 65% במסירות פורשה - שמכרה במחצית הראשונה 99 מכוניות בישראל.

x