$
פנאי

מועדון החברים "סוהו האוס" פותח סניף בישראל

“סוהו האוס" הוא מועדון חברים שיש לו סניפים בכל העולם, נחשק עם רשימת המתנה של 36 אלף איש. "הקבלה לא קשורה רק לכסף. צריך להיות חלק מקהילה יוצרת", אומר הנציג המקומי, אייל דה ליאו

רעות ברנע 09:0005.07.20

מועדון חברים בו חברים כל אלה שלא יכולים להתקבל למועדוני חברים - אולי זה נשמע אוקסימורון, אבל זה הרעיון שעמד מאחורי ה"סוהו האוס", מועדון חברים בינלאומי לאנשים בקהילה היצירתית. הוא נוסד לפני 25 שנה ע"י ניק ג'ונס הבריטי.

 

 

במרוצת השנים הפך הסוהו האוס הבריטי לשחקן מוביל ונחשק. הוא דחק החוצה את המודל המיושן של מועדוני גברים בחליפות המבוססים על עסקים וכלכלה, ועורר לחיים אחד עדכני יותר - כזה שמבוסס על קהילה, כישרון, נטוורקינג והרבה סטייל. ב-2003 נפתח הסוהו האוס הראשון בניו יורק, כשבין חבריו השחקן אלן קאמינגס ומעצב האופנה זאק פוזן, והוא הצליח מעל ומעבר למצופה.

 

כיום, פועלים 27 בתים כאלה ברחבי העולם, באירופה ובארה"ב ואפילו בהונג קונג ומומבאי. כ-110 אלף איש חברים בו, ושווי החברה עומד על פי הערכות על כ-2 מיליארד דולר, זאת אחרי שקיבלה לאחרונה הזרקת הון של מאה מיליון דולר שהוביל מיליארדר האמריקאי רון בורקל, אחד המשקיעים הגדולים בה.

אייל דה ליאו אייל דה ליאו צילום: מירב בן לולו

 

בסוף השנה הקרובה, אם הכל יילך כמתוכנן, ייפתח גם סוהו האוס מקומי בבניין עתיק ברחוב יפת ביפו. זה יקרה אחרי ששלוש שנים פועלת שלוחה שלו בתל אביב בקונספט "עיר ללא בית", הקיים גם בערים אחרות בעולם בהן אין משכן קבוע למועדון. הנציג המקומי של ה”סוהו האוס” הוא איש התוכן והקריאייטיב, אייל דה ליאו, שבעברו שימש כנספח תרבות של ישראל בהולנד, וניהל את קשרי החוץ של מוזיאון העיצוב בחולון. “קבלה לא קשורה לכסף”, הוא מסביר, “אלא לנטייה קריאייטיבית. למשל, אם אתה אספן גדול של אמנות, זה לא מספיק. אתה צריך להיות חלק גם מקהילה יוצרת. כרגע יש רשימת המתנה של אנשים שרוצים להתקבל, כל שם עובר דרך המטה בלונדון”.

 

רשימת ההמתנה לחברות בסוהו האוס ברחבי העולם עומדת על כ-36 אלף איש. דמי חבר עומדים על כ-1,700 יורו בשנה לבית מקומי וכ-2,100 יורו בשנה לחברות בכלל הבתים בעולם. דמי החבר בישראל עומדים על 1,550 יורו. החברות מקנה השתייכות למועדון הבינלאומי, קדימות ותיעדוף בבתי המלון של הרשת, שהם ברובם קטנים, יוקרתיים ומעוצבים היטב; גישה למתחמי העבודה האקסלוסיבים שלה, כך תוכלו למצוא את עצמכם לצד אורחים רמי מעלה כמו הנסיך הארי ומייגן מרקל, שאוהבים לפקוד את סניפי הרשת או הדוגמנית בלה חדיד. החברות גם מקנה כניסה לאירועים של הקהילה: מסיבות קוקטייל, הופעות, תערוכות, הרצאות וסדנאות.

 

 

"סוהו האוס" בברצלונה "סוהו האוס" בברצלונה צילום: סוהו האוס

 

בסוהו האוס שמים דגש על עיצוב ואמנות, ומחזיקים צוות מיוחד לטיפול בתחום, וכל בית מעוצב בהתאם למיקום שלו. העיצוב נעשה בידי צוות מיוחד של הסוהו האוס. הבית שבשורדיץ’, מזרח לונדון, עוצב בהשראת שנות ה-70, בעוד שבמיאמי מתכתב מראה המועדון עם צבעי הים והטבע. האמנות גם היא חלק משמעותי מהאג’נדה של הבתים, הכוללים עבודות של אמנים מקומיים שנבחרו באוצרות מדוקדקת.

 

הסניף שמתוכנן להפתח כאן יכלול על פי דה ליאו: “בית מלון קטן עם עשרות חדרים, מסעדה, בריכה, חדר כושר, ספא, וצוות של אוצרות ועיצוב שכבר עובד על המקום במרץ. יתקיימו בו האירועים, התוכן והמסיבות של חברי הקהילה”, והוא מוסיף, “העובדה שהבית בתל־אביב קיבל אישור להפתח עד סוף 2020, עוד לפני הבית בפריז או ברומא, רק מוכיחה שתל־אביב נחשבת יעד תיירותי ותרבותי מהשורה הראשונה”.

 

סוהו האוס בלוס אנג'לס סוהו האוס בלוס אנג'לס צילום: סוהו האוס

 

במקביל לעבודה על הסוהו האוס, דה ליאו עסוק ביצירת תוכן למיזם נוסף: ”מעפילים”, חברה ישראלית למוצרי טיפוח לגבר, שפרצה לשוק האמריקאי. “גם במקרה הזה, כמו בסוהו האוס, הקהילה והתוכן הם שני דברים שעובדים מאוד חזק. המותג הוא לא מספיק. צריך גם לדעת מה הסיפור שלו, למה הוא רלוונטי היום ואיך מתרגמים אותו לכל מיני פלטפורמות”.

x