$
רכב

סיכום המחצית הראשונה: קורולה הנמכרת בישראל, ההיברידיות עדיין מככבות

בששת החודשים הראשונים של השנה נמכרו כ־20 אלף מכוניות היברידיות, ונתח השוק שלהן עומד על 16%; 800 מכוניות חשמליות עלו לכבישי הארץ; וכמה אאודי A8 נמכרו?

אודי עציון 09:3805.07.20

טויוטה קורולה סיימה את המחצית הראשונה של 2020 כמכונית הנמכרת ביותר בארץ, עם כ-7,150 מכוניות, לפני יונדאי איוניק עם 6,200 מכוניות. כך עולה מנתוני משרד התחבורה, הכוללים מכוניות שמסרו יבואני הרכב הרשמיים והיבואנים המקבילים.

 

 

 

90% מדגמי הקורולה שנמכרו היו בגרסאות ההיברידיות, כמו כל דגמי האיוניק, ו-98% מדגמי הקיה נירו שבמקום הרביעי. בסך הכל נמסרו בששת החודשים הראשונים של השנה כ-20 אלף מכוניות היברידיות, שמגיעות לנתח שוק של 16%, ביניהן כ-2,000 היברידיות נטענות, כשמיצובישי אאוטלנדר PHEV היה הנמכר ביותר שבהן, עם 365 מסירות.

 

 

טויוטה קורולה טויוטה קורולה צילום: יצרן

 

מדובר בירידה קלה לעומת 2019, שבה עמד נתח השוק שלהן על 19%, בעקבות העלאת מס הקנייה על המכוניות הירוקות בתחילת השנה. באוגוסט תפרסם רשות המסים נוסחה מעודכנת של המיסוי הירוק, שבעקבותיה צפויות לאבד עוד היברידיות את הטבות המס, בנוסף להעלאה המס הבאה בינואר 2021.

 

 

 

800 מכוניות חשמליות לגמרי עלו לכבישי הארץ מתחילת השנה, בראשון 370 דגמי MG ZS EV, לצד 260 דגמי אאודי אי-טרון ו-48 דגמי יגואר i-פייס. רנו זואי, החשמלית הזולה בישראל, מסרה 47 מכוניות, ניסאן ליף מסרה 38 ויונדאי איוניק 20 מכוניות מהגרסה החשמלית. GAC מסרה 55 מכוניות ראשונות מדגם ה-GE3 וטסלה שעדיין לא החלה במכירה מסחרית העלתה לכבישים 10 מכוניות. משבר הקורונה מעכב בינתיים תוכניות הצטיידות של חברות הייטק גדולות במאות חשמליות.

 

ארבע מבין הדגמים הכי נמכרים בארץ הם ג'יפונים – קיה נירו וספורטאז', אאוטלנדר ויונדאי טוסון. אבל קרובים מאוד לעשירייה הראשונה הם ג'יפונים נוספים כטויוטה ראב4 (2,910 מסירות), סקודה קודיאק (2,780) וטויוטה C-HR עם 2,700 מסירות. הביקוש לג'יפונים בכל הגדלים נמשך גם מאז נפתחו מחדש אולמות התצוגה לאחר סגר הגל הראשון של הקורונה, עם 300 מסירות ליונדאי וניו החדש שהושק במאי, ו-200 מסירות ליונדאי קונה ההיברידית שהושקה במקביל.

 

למרות הביקוש למכוניות קטנות וזולות מצד מי שחוששים כעת לנסוע בתחבורה ציבורית, נמסרו כ-10,000 מכוניות מיני, ששמרו על נתח שוק דומה לזה של 2019. קיה פיקנטו התחזקה, יונדאי i10 נחלשה על רקע החלפת הדגם, ומי שרשמה גידול של כמעט 100% במסירות הייתה שברולט ספארק, שמסרה כ-3,000 מכוניות במחצית הראשונה של השנה, לעומת 3,800 ב-2019 כולה.

 

בשוק רכבי הפאר מסרה אאודי A8, שזכתה להרבה כותרות בעקבות ההחלטה להעמיד שתי מכוניות המגרסה הממוגנת שלה לטובת ראש הממשלה חליפי ושר הביטחון הני גנץ, מסרה 24 יחידות, אף אחד מהן לא מהגרסה הממוגנת. בניגוד ליחידה לאבטחת אישים, עשירי המדינה מעדיפים את מרצדסS –קלאס המתחרה שממנה נמסרו 150 יחידות. גם ב-מ-וו סדרה-7 המתחרה מסרה יותר מהאאודי, 72 יחידות.

x