$
חדשות טכנולוגיה

בלעדי לכלכליסט

המרוויח המפתיע מעסקת MUGO-דיזר: ליאור סושרד

אמן החושים מחזיק בנתח קטן מחברת הסטארט-אפ הישראלית שנמכרה אתמול לענקית הסטרימינג של לן בלווטניק, ומכהן גם בוועדה המייעצת שלה

סופי שולמן 16:2903.07.20

אמן החושים ליאור סושרד עושה אקזיט טכנולוגי. ל"כלכליסט" נודע כי סושרד היה בין המשקיעים בחברת שיתוף המוזיקה הישראלית MUGO שנמכרה אתמול לענקית הסטרימינג דיזר (DEEZER) של לן בלווטניק.

 

 

סושרד הצטרף לוועדה המייעצת של חברת הסטארט-אפ הישראלית בקיץ 2018, ואז גם ביצע בה השקעה קטנה. סושרד גם התלווה למייסדי MUGO כשנסעו למקסיקו לפגוש את משה אראל, ראש מחלקת החדשנות של קבוצת התקשורת גרופו סלינס.

 

גרופו סלינס המקסיקאית משקיעה 40 מיליון דולר בדיזר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, וכחלק מהמהלך נמכרת MUGO לדיזר. החברה הישראלית גייסה עד היום 3.5 מיליון דולר ועוד 5 מיליון דולר שיועדו לשיווק.  

ליאור סושרד ליאור סושרד צילום: יריב כץ

 

MUGO פיתחה את טכנולוגיית Live Share שעליה רשמה פטנט, המאפשרת לכמה מאזינים להסתנכרן לאותה נקודה בשיר גם כשכל אחד מהם מאזין לה ממקור שונה. בנוסף, מאפשרת האפליקציה של החברה לעקוב אחרי משתמשים עם טעם מוזיקלי דומה, לשתף פלייליסטים, לנגן מוזיקה בהתאם למצב הרוח ועוד. ב-2017 זכתה החברה בתחרות המובייל של כלכליסט.

 

סושרד אמר בתגובה: "אני מודה לאורי ולחברה על הדרך המדהימה שעברנו יחד ושמח שיכולתי לסייע להביא את החדשנות פורצת הדרך של MUGO ואת יזמיה להישג כל כך משמעותי".

 

מייסדי MUGO מייסדי MUGO צילום: עמית שעל

דיזר היא חברה צרפתית שנחשבה לאחת המתחרות המרכזיות של ספוטיפיי. בעל המניות הגדול בדיזר הוא בלווטניק שהשקיע בה באמצעות חברת ההשקעות אקסס. העסקה הנוכחית עם ענקית התקשורת ממקסיקו משקפת עלייה של 30% לעומת סבב ההשקעה האחרון בדיזר שהתבצע ב-2018.

 

שוק הסטרימינג במקסיקו נחשב לאחד הגדולים בעולם וצפוי להגיע ל-700 מיליון דולר ב-2024. כיום ספוטיפיי שולטת בו עם נתח שוק של 85%.

 

גרופו סלינס היא קבוצת אחזקות שהוקמה ומנוהלת על ידי ריקרדו סלינס, האיש השני בעושרו במקסיקו.

x