$
רכב

לנד רובר משיקה בבריטניה שירות השכרה למנויים, מרצדס מבטלת את השירות בארה"ב

לפי התוכנית שתהיה תקפה ללקוחות במסלול של שעה, הם לא יהיו בעלי הרכב, לא יצטרכו לרכוש אותו ורק ישלמו דמי מנוי. מנוי לחצי שנה יעלה כ-750 פאונד בחודש. עבור שימוש בריינג' רובר למשך חודש ישלמו הלקוחות בבריטניה כ- 1,600 פאונד

תומר הדר 19:3602.07.20

טרום עידן הקורונה חיפשו יצרני רכב רבים, בעיקר בשוק היוקרה, מודל רווח שיאפשר להם לפנות ללקוחות שאינם מסוגלים לרכוש מכונית, או לחילופין - חיים בערים הגדולות ואינם מעוניינים לרכוש מכונית, אך כן דורשים את חוויית הנהיגה והסטטוס המתלווה לכך. הפתרון של יצרני רכב רבים היה הצגת "תכניות מנוי" - כלומר מצב בו הלקוח משלם ליצרן הרכב סכום כסף חודשי ובתמורה יכול לשכור את הדגמים השונים של היצרן תמורת תשלום שעתי - וכך ליהנות מהיכולת לנהוג בדגם מסוים של מרצדס או וולוו ובשעת הצורך "לשדרג" לדגם אחר.

 

 

 

אבל לא כל הלקוחות מגיבים באופן דומה לחוויית השימוש השיתופי ברכב. כך, JLR, החברה האם של יגואר ולנד רובר הודיעה על השקת תוכנית מנויים באירופה, שתהיה תקפה ללקוחות שמעוניינים בלנד רובר במסלול של שימוש לפי שעה. הלקוחות לא יהיו בעלי הרכב, לא יצטרכו לרכוש את הרכב ורק ישלמו דמי מנוי. בבריטניה מנוי לחצי שנה ידרוש מלקוחות החברה לשלם מדי חודש כ-750 פאונד. עבור שימוש בריינג' רובר למשך חודש ישלמו הלקוחות בבריטניה לדוגמה כ- 1,600 פאונד.

 

ריינג' רובר איווק ריינג' רובר איווק

 

ואולם לא כל הלקוחות מעוניינים בחוויה הכוללת תשלום על הרכב לפרקי זמן קצרים. לפי דיווחים בארה"ב, הודיעה מרצדס בנץ כי תחסל החודש את שירות "תכנית המנוי שלה" שהושקה בארה"ב בשנת 2018 עקב ביקוש נמוך. המסלולים שהציעה מרצדס ללקוחותיה בארה"ב כללו תכנית בסיס, שאפשרה נסיעות על דגמי החברה העממיים תמורת 1,095 דולר בחודש, לא כולל עלות השכרה. במסלול הביניים יכלו הלקוחות לשלם מדי חודש דמי מנוי בגובה 1,595 דולר ובמסלול הבכיר - זה שאפשר ללקוחות לקבל את רכבי היוקרה הבכירים של מרצדס ואת דגמי AMG הספורטיביים שילמו הלקוחות 2,995 דולר בחודש.

 

לפי דיווחים בארה"ב נרשמו לשירות רק מאות בודדות של לקוחות, כאשר היתר העדיפו ככל הנראה פשוט לרכוש להם מכונית מרצדס.

 

x