לוריאל משיקה תוכנית קיימות גלובלית בהשקעה של מיליארדי יורו
ענקית הקוסמטיקה משנה את המודל העסקי שלה והכריזה על התוכנית שתתפרס על פני עשור. כחלק מהתוכנית, תקצה לוריאל 150 מיליון יורו לפתרון בעיות סביבתיות וחברתיות בעולם וגם בישראל
לתעשיית הקוסמטיקה, עם כל היופי שבה, יש תרומה לא קטנה לזיהום הסביבתי. מדי שנה מיליוני טונות של פלסטיק ממוצרי קוסמטיקה מגיעים לים, ובתאגידים הגדולים הבינו שאם הם רוצים לגרום לצעירים להפוך לצרכני העתיד שלהם, הם צריכים להפחית את הפגיעה האקולוגית.
- ברוח התקופה: לוריאל מורידה את המילה "מלבין" ממוצרי טיפוח העור שלה
- לוריאל תשווק בישראל מוצרי טיפוח לגבר
- תו ניקיון: יוניליבר, לוריאל ודנונה בראש מדד היערכות לשינויי אקלים
אחת החברות שהחליטה להשקיע בנושא היא קבוצת לוריאל, מותג הקוסמטיקה הידוע, שהשיקה תוכנית קיימות חדשה לעשור הקרוב שמוערכת במיליארדי יורו, וכחלק ממנה תשקיע החברה 150 מיליון יורו בפתרון בעיות סביבתיות וחברתיות בעולם וגם בישראל.
100 מיליון יורו יופנו לטובת איכות הסביבה: 50 מיליון יורו יוקצו לחידוש מערכות אקולוגיות בעולם, ו-50 מיליון יורו נוספים יוקצו לתמיכה בפרויקטים המסייעים לצמצום השימוש בפלסטיק. בנוסף, 50 מיליון יורו יוקצו לתמיכה בנשים מוחלשות ברחבי העולם, כולל בישראל.
מדובר בתוכנית רחבה עליה הכריזה היום (ד') לוריאל בישראל, ועל שינוי המודל העסקי תוך והצבת יעדים שיחזקו את המחויבות של החברה שמירה על הסביבה: עד שנת 2025 תפעל לוריאל להפיכת כל המפעלים שלה ליעילים אנרגטית, עד שנת 2030 כל הפלסטיק המשמש לאריזות של מוצרי החברה יוחלף ויהיה ממקורות ממוחזרים, ובעשר השנים הקרובות תפחית החברה ב-50% את כל פליטות גזי החממה שלה, פר טון מוצר, בהשוואה ל-2016.
תסייע לנשים מוחלשות
צעדים נוספים שתבצע החברה בישראל במסגרת התוכנית שמושקת תחת השם "לוריאל למען העתיד", הם הפחתת מים, אנרגיה ופסולת בתהליכי הייצור והשינוע הלוגיסטי, מעבר לעבודה עם ספקים אסטרטגיים המיישמים יעדי קיימות בעבודה, ושילוב אנשים מקהילות מוחלשות במעגל התעסוקה בדגש על סיוע לנשים מקהילות מוחלשות.
בתוך כך, וכחלק מהמהלך משיקה החברה בישראל סדרת מוצרים אורגנים ראשונה עם ערכים סביבתיים, תחת המותג גרנייה Bio. מותג הטיפוח האורגני מבוסס על רכיבים מהטבע ועל פורמולות טבעוניות ללא רכיבים מהחי והוא יימכר במחירים נגישים לצרכן, הזהים למחירים של המוצר באירופה, ועד 50 שקל לפריט.
לדברי אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל: "דרך הפעילות העסקית אנחנו מתחילים בתהליך בן עשר שנים, שבו אנו לוקחים על עצמנו מחויבויות שאפתניות שנקבעו על ידי מדענים, כולל בישראל. זה תפקידנו כמובילי תעשיית הביוטי, אך אנו יודעים שלא נוכל לעשות את זה לבד. אנחנו צריכים עוד חברות שיצטרפו אלינו, ולכן יש לנו כוונה לרתום את השותפים, הספקים, הצרכנים וכל מחזיקי העניין שלנו לטובת המשימה החשובה הזו".