פרסום ראשון
חוזרים למסלול? 21 אלף מכוניות נמסרו ביוני - ירידה קלה לעומת 2019
לאחר הצניחה של עשרות אחוזים שנרשמה במסירת מכוניות באפריל-מאי - השוק מראה סימני התאוששות; מספר המסירות במחצית הראשונה של השנה צפוי לעמוד על כ-119 אלף, ירידה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד
שוק הרכב הישראלי מתחיל להתייצב אחרי הקורונה. ל"כלכליסט" נודע כי ביוני נמסרו בישראל כ-21 אלף מכוניות חדשות - ירידה של 3.8% בלבד לעומת ביוני אשתקד.
- הערכה: מכירות הרכב באירופה יצנחו ב-25% השנה
- ירידה של 52% במסירות רכבים חדשים בחודש מאי לעומת 2019
- אפריל היה החודש הגרוע ביותר בענף הרכב מאז שנות ה-80
בינואר-מאי נמסרו 98,077 מכוניות חדשות, כך שמספר המכוניות שנמסרו במחצית השנה הראשונה אמור להגיע לכ-119 אלף לעומת 158,082 אשתקד - צניחה של כ-25%. במאי נרשמה ירידה של 52% במסירת רכבים לעומת החודש המקביל, ובאפריל - נמסרו רק 2,641 מכוניות חדשות לעומת יותר מ-22 אלף באפריל.
להערכת גורמים בענף הרכב, חלק ניכר מהמסירות ביוני הן של ציי רכב גדולים, למשל מכוניות חדשות שנמסרו לצה"ל, כמו גם מסירות ראשונות של לקוחות שהזמינו מכונית במאי עם תום הסגר.
עם זאת, בענף הרכב מביעים גם חשש מפני מצב בו חלק מהרכישות שבוצעו בחודש שעבר היו "רכישות פיצוי" כלומר עסקאות של לקוחות שקנו רכבים מתוך "דחף", שעשוי הירגע בקרוב עם היוודע מימדי ההתפרצות הנוכחית.
יוזכר כי בחודש הבא צפויה רשות המסים להציג את המתווה החדש של המס הירוק- אותו מתווה שלפיו יחושב מס הקניה על כל המכוניות החדשות שימכרו בישראל החל ב 1 בינואר. לפי הערכות מוקדמות צפוי המתווה לכלול מספר שינויים בנוסחאות חישוב זיהום האוויר אשר מיועדים לגרום להתייקרות משמעותית של המכוניות ההיברידיות, מה שצפוי לגרום להצטיידות מוקדמת ברכבים שישוחררו ממכס במהלך דצמבר. לפי הערכות מוקדמות בענף הרכב, במידה והרכבים ההיברידיים אכן יפגעו על ידי נוסחת הזיהום שתוצג ב15 בדצמבר, יעמוד היקף היבוא של המכוניות ההיברידיות טרם סוף השנה על כ60 אלף מכוניות.