האם אמזון תחזיר את ה-NBA לסיאטל?
ענקית הקניות המקוונת רכשה את זכויות השם לארנה שתקים בסיאטל - ומתכננת להפוך אותה לכלי לקידום אג'נדה ירוקה
אמזון רכשה את זכויות השם של הארנה שתבנה בסיאטל במקום של הקי-ארנה, לשעבר ביתה של סיאטל סופרסוניקס מה-NBA.
הארנה לא תקרא על שם החברה של ג'ף בזוס אלא תקרא Climate Pledge Arena כדי "להזכיר לנו את הצורך בפעולה דחופה לשינוי האקלים", כך לפי בזוס עצמו.
הארנה נמצאת במרכז סיאטל ומשחקות בה קבוצות ה-NHL (הוקי קרח) של העיר וקבוצת ה-WNBA, סיאטל סטורם.
כחלק מהחסות, אמזון תהפוך את הארנה ל"ארנה הראשונה בעולם שמייצרת אפס פליטות חמצן דו חמצני". בין השאר הקרח למשחקי ההוקי הולך להיות מיוצר ממי גשם שייקלטו במיכל תת קרקעי שיבנה לצד הארנה; כל האירועים יהיו "ללא זבל" (כוסות, למשל, יהיו רב פעמיות).
תוכניות נוספות לארנה: 75% מהמזון בארנה יהיה עונתי ויגיע אך ורק מחקלאים ויצרני מזון מקומיים. אוכל שלא ישתמשו בו במהלך משחק יתרם לבנק מזון לקהילה.
הארנה החדשה בתמיכת אמזון עשויה לסמל שני דברים. הראשון. חזרתה של הסופרסוניקס ל-NBA. כבר הרבה שנים מדברים על כך שב-NBA מעוניינים להחזיר את הכדורסל לסיאטל - אחד מהשווקים הגדולים ביותר במערב, שיש בו קהילה עסקית חזקה מאוד. ב-2008 הסופרסוניקס נקרעו מהעיר והועברו לאוקלהומה בגלל סירוב העירייה לממן את שיפוץ הארנה.
דבר שני: הארנה המקורית נבנתה עבור אירוח "היריד העולמי" ב-1962. "היריד" הוא אירוע שקיים מהמאה ה-19 ובו התעשיינים הגדולים מציגים רעיונות חדשים ופורצי דרך במטרה לקדם את האנושות: מהטלפון ועד שיטות השקייה (הישראלים חזקים בזה מאוד, ידעתם?). "הארנה הזו עכשיו שוב מייצגת את הרוח הזו" לפי טוד לוויקה, מנכ"ל NHL סיאטל.
האתגר הגדול ביותר של האנושות כיום זו ההתחממות הגלובלית. זה גם התחום בו צריך את כל הדמיון, כסף והיכולות האנושיות כדי להימנע מאסון כלל עולמי. התגייסות של הממציאים, התעשיינים והתאגידים הגדולים ביותר היא בגדר חובה - בטח כאשר ממשלות רבות נשלטות על ידי פופוליסטים מכחישי השינויים האקלים. ההתגייסות הכספית והערכית של אמזון - אחד מהתאגידים הגדולים ביותר - למען המאבק בשינויי האקלים, היא צעד קטן אך חשוב למאבק בשינויי האקלים.