בלעדי לכלכליסט
הערכת השווי שהזמין אלשטיין לישראייר לא מסייעת במכירתה
הערכה שהזמינה אי.די.בי פתוח, המחזיקה ב־100% מחברת התעופה, נקבה בשווי מינימלי של 37 מיליון דולר. שווי זה גבוה בכמעט 50% מההצעה שהעמידו שניים מטייסי החברה. ועד העובדים השעה את המציעים עד שימשכו את הצעת הרכישה
אדוארדו אלשטיין מנסה לקדם את מכירת ישראייר ולשפר עמדות במגעים מול הרוכשים הפוטנציאליים. ל"כלכליסט" נודע כי אי.די.בי פתוח שבשליטתו, המחזיקה ב־100% מחברת התעופה, הזמינה הערכת שווי עבור ישראייר. זו נקבה בשווי מינימלי של 37 מיליון דולר (כ־133 מיליון שקל), כולל הלוואה של 5 מיליון דולר שהעניקה לאי.די.בי פתוח.
- הטייסים מציעים לרכוש את ישראייר ב-90 מיליון שקל במזומן
- מנכ"ל ישראייר: החברה מעדיפה להתייעל באמצעות תוכנית מסודרת ולא לקבל הלוואה
- ישראייר: מזרחי והבינלאומי אישרו הלוואה של 90 מיליון שקל
הערכת השווי, שהכינה חברת הייעוץ הכלכלי פרומתאוס, נקבה בשווי הגבוה בקרוב ל־50% בהשוואה לזה שלפיו הציעו שני טייסים בחברה לרכוש אותה מאי.די.בי פתוח. מדובר בטל טריגל וקובי ברוט, בעבר יו"ר ועד הטייסים של ישראייר. השניים הציעו, באמצעות חברת הייעוץ וההשקעות רדהאן של אייל ידווב, לרכוש את ישראייר בתמורה ל־90 מיליון שקל במזומן. עד כה הם לא קיבלו כל מענה מאי.די.בי פתוח. השבוע עשויה להתקיים פגישה בין הצדדים, אולם לאור המחיר שעלה בהצעה, באי.די.בי פתוח מתכוונים להופיע לפגישה רק לשם הנימוס וכדי לצאת ידי חובה. במידה שהעסקה תצא לפועל, שני הטייסים יצרפו אליהם קבוצה של אנשי עסקים לצורך ביצועה. ל"כלכליסט" נודע כי בראש הקבוצה עומד רונן אלעד, מבעלי השליטה ברשת הציוד לתינוקות שילב.
ועד הטייסים של ישראייר, בראשות שי וינר, מביע התנגדות להצעה של ברוט וטריגל, ואף טוען כי עצם הניסיון מייצר חשש כבד לניגוד עניינים מצד הטייסים. לטענת הוועד, בהיותם טייסים פעילים שמבקשים להיות חלק מבעלי החברה, ברוט וטריגל עשויים להיחשף למידע שייתן להם יתרון לא הוגן על פני מתמודדים אחרים על רכישתה. בכך, גורסים בוועד, ייפגע הניסיון של אי.די.בי פתוח להשיג מחיר טוב יותר עבור חברת התעופה.
משום כך, בהחלטה חריגה, החליט ועד הטייסים של ישראייר להשעות את ברוט וטריגל מהשתתפות בכל אסיפות העובדים, וכן למנוע מהם קבלת דיווחים שיימסרו לטייסי החברה הנוגעים להליכי המכירה של ישראייר. זאת עד שיעצרו את המהלך לרכישתה. כמו כן, הוועד לא יגבה את השניים אם הנהלת החברה תחליט לפעול נגדם. ועד הטייסים של ישראייר מעוניין להיות שותף פעיל במכירת החברה ואף לקבל זכות וטו על זהות הרוכש. לשם כך הוא פועל יחד עם המנכ"ל אורי סירקיס.ברוט מצדו הבהיר כי ההתקדמות במגעים שלו מול אי.די.בי פתוח תיעשה בשיתוף הטייסים.
הנהלת ישראייר אינה מרוצה מהצעד של ברוט וטריגל, ואף נשמעות טענות שבעבר ברוט הכשיל הצעות דומות מבחינת העקרונות שלהן, שנקבו במחיר גבוה יותר לישראייר.