קניונים בהונג קונג יחלקו שוברים בשווי מיליון דולר
לאחר שנפגעו מהמחאות והקורונה, מרכזי הקניות נאבקים לחזור לפעילות. בקניוני רשת סאן האנג קאי יקבלו מצטייני הבזבוזים שובר של 1,300 דולר
מרכזי הקניות בהונג קונג, שספגו פגיעה כפולה בצל מהומות אזרחיות וסגר הקורונה, נאבקים כדי למנוע סגירה של חנויות ומפתים לקוחות פוטנציאליים עם מגוון מבצעים.
- המשקיעים האירופים יברחו מהונג קונג, ארה"ב תנקום בסין
- טראמפ בהתקפה חריפה על סין: נבטל את מעמד הסחר המיוחד של הונג קונג
- סין אישרה את חוק הגבלת האוטונומיה בהונג קונג
כך, חברת הנדל"ן הגדולה בהונג קונג, סאן האנג קאי, שבבעלותה מספר קניונים בטריטוריה, תחלק תלושים בשווי כולל של כמיליון דולר אמריקאי. על כך מדווח ה"סאות' צ'יינה מורנינג פוסט".
היוזמה יצאה לדרך אחרי שנה סוערת של הפגנות ומחאות שהביאו לירידה בהכנסות עוד לפני פרוץ המגפה. על מנת לאושש את הכלכלה, ממשלת הטריטוריה הקלה לאחרונה את מגבלות הריחוק החברתי וחילקה כ־1,300 דולר לכל תושב.
המבצע של סאן האנג קאי יתקיים מדי סוף שבוע בחודש יולי ובמסגרתו תעניק הרשת שובר בסכום של 1,300 דולר ללקוחות שבזבזו באותו יום את הסכום הגבוה ביותר, בכל 24 הקניונים שלה. בנוסף, הרשת תערוך 23 פסטיבלים בתריסר הקניונים הגדולים ביותר שלה. "העלייה בכמות המבקרים עשויה להגיע לשיעור של כ־15%", ציינה דוברת החברה. לדבריה, בשילוב מהלכי הממשל המקומי להקלת הסגר ולהגשת סיוע פיננסי לתושבים, הצפי הוא לעלייה של 10% בהכנסות הקניונים המרכזיים של הרשת החודש.
המהלך השיווקי של סאן האנג קאי מתבצע במסגרת תקציב של כ־7.7 מיליון דולר שהחברה הקציבה למטרת משיכת לקוחות למרכזיה השנה. כך, מבצע הקידום האחרון שלה במאי וביוני משך כ־200 אלף קונים שכל אחד מהם בזבז כ־200 דולר בממוצע.
סאן האנג קאי אינה לבד. גם רשת הקניונים המקומית פורצ'ן רייט חילקה מתנות ללקוחות ב־16 מרכזי הקניות שלה, כולל מחשבי אייפד ושוברי קנייה בסופרמרקט בשווי 130 דולר.
בינתיים, חנויות הרחוב, שלבעליהן אין את המשאבים לערוך קמפיינים גדולים, מרגישות היטב את פגעי המיתון שפקד את הונג קונג בעקבות המחאות והקורונה. כך, באזור הרובע העסקי סנטרל, שיעור החנויות הריקות הגיע במאי ל־20.5% לעומת 18.8% בינואר ובפברואר, ובמפרץ קוזווי עתיר חנויות הבוטיק הגיע שיעור החללים הריקים ל־11.1% לעומת 9.4% באוגוסט שעבר.