לא רק פקקים: נתיבי איילון מנסה למשוך את תעשיית הרכב החכם
פיילוט של רשות החדשנות, משרד התחבורה ונתיבי איילון ינסה לפתח פתרונות בתחומי התחבורה החכמה יחד עם חברות ישראליות שאינן יכולות לבצע כעת ניסויים בחו"ל בגלל הקורונה. בין הפיתוחים המבוקשים: חניונים חכמים, ניהול של תחבורה ציבורית בשעות העומס, ויצירת ממשקים אחידים בין אמצעי התחבורה
- משרד המשפטים למשרד התחבורה: דרושה חלופה לניטור כלי הרכב
- פיילוט באשדוד: צילומי דרך במטרה לנטר אחר התנועה
- נתיבי איילון ביטלה את החוזה מול אקסליון לתעדוף רמזורים בנתיבי תחבורה ציבורית
כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט": נתיבי איילון, רשות החדשנות ומשרד התחבורה כבר מבצעים בימים אלה ניסוי רחפנים שגם הואץ משמעותית בגלל הקורונה. לפי מתווה הפיילוט, אשר מיועד להתקיים במתקני נתיבי איילון, החברות שיתבקשו להשתתף בו יתמחו בפתרונות תחבורה אוטונומיים.
בין הפתרונות המבוקשים: חניונים חכמים, ניהול של תחבורה ציבורית בשעות העומס והסטה של העומס לשעות פחות קשות באמצעים דיגיטליים, ויצירת ממשקים אחידים בין אמצעי התחבורה.
כך למשל יבחנו תרחישים בהם נהג מגיע לתל אביב ברכב, ממשיך ברכבת מפאתי העיר ואז מגיע אל היעד הסופי באמצעות קורקינט. כמו גם שימוש בתחבורה שיתופית לפי דרישה.
סעיף נוסף נוגע למה שנתיבי איילון מגדירה כתשתיות חכמות, כלומר מחקרים בתחום הטענת הרכב החשמלי, חילוץ של רכבים וגם מחקרים טכנולוגיים בתחום האכיפה.
לפי נתיבי איילון, עם תום תקופת הפיילוט, שתימשך כשנתיים, תוכל נתיבי איילון לרכו את המוצרים שתראה לנכון, לצורך הטמעה בכבישי ישראל.