פיקסלוט מגייסת 16 מיליון דולר כדי להמשיך לשדר ספורט בתקופת הקורונה
הטכנולוגיה של החברה מבוססת על מערכת צילום הלוכדת את מגרשי הספורט בזמן אמת. מטרת הגיוס היא לענות על הביקוש הגדל להפקת שידורים אוטומטית בעקבות השינויים בעולם הספורט
- אוטומייז מגייסת 6 מיליון דולר מבלמברג ומיקרוסופט
- OneView גייסה 3.5 מיליון דולר ממדיה טק הטיוואנית
- ארבוקס גייסה שני מיליון דולר מפיקו ונצ'רס
פיקסלוט הוקמה בשנת 2013 ומעסיקה היום כ-150 עובדים בישראל, ארה"ב ובסינגפור. היא גייסה עד כה למעלה מ-40 מיליון דולר, בין השאר מענקית האינטרנט הסינית באידו ו-Asahi Broadcasting Company. החברה הישראלית מפתחת טכנולוגיה להפקת שידורי ספורט אוטומטיים באמצעות בינה מלאכותית, המספקת אלטרנטיבות ברות-השגה לשידורי הווידאו המסורתיים, למשחקים בליגות מקצועניות וחובבניות.
הטכנולוגיה של פיקסלוט מבוססת על מערכת צילום הלוכדת את כל המגרש. בעזרת אלגוריתמים של בינה מלאכותית, מייצרות צלם וירטואלי העוקב בצורה אוטומטית אחר המתרחש במגרש. השידור החי כולל גרפיקות, פרסומות, לוח תוצאות וכן אפשרות לשלב פרשנים מרחוקים. בסוף המשחק המערכת מפיקה תקצירים והמשחק זמין תוך מספר שעות לצוות האימון לסקירה ואנליזה כולל סטטיסטיקות ומקטעי וידאו לכל קבוצה ושחקן.
לפי נתוני החברה, היא משדרת היום יותר מ- 90,000 שעות חיות בחודש ממעל 140 ליגות וטורנירים. במערכות של פיקסלוט משתמשים חברות הפקה ושידור, מועדוני ספורט, התאחדויות ספורט, אוניברסיטאות, בתי ספר תיכוניים, מאמנים, וציידי כישרונות ברחבי העולם.
גיוס ההון, נמסר מפיקסלוט, מיועד להאצת תהליכי המכירות ופעילויות השיווק כמענה לצורך הגובר בפתרונות בטוחים וחסכוניים לשידור, כתוצאה מפגיעת מגפת הקורונה בענפי הספורט בעולם. ליגות הספורט הגבוהות והממומנות נפגעו כלכלית מהמגפה, בעוד שהליגות שלא משדרות את משחקיהן עלולות להפסיד את הקשר עם האוהדים ואת האמצעי העיקרי לייצור הכנסה - נותני החסות. המצב מהווה איום משמעותי במיוחד לליגות נשים, ליגות משנה וענפי ספורט נישתיים.
מנכ"ל פיקסלוט אלון ורבר מסר כי "פיקסלוט מאפשרת לקבוצות לחזור לשחק ולשמור על קשר עם האוהדים בצורה קלה, בטוחה וחסכונית. אפילו הליגות המובילות בעולם מפתחות מודעות גבוהה יותר לעלויות ועל כן מגלות עניין בניתוח הווידאו ושירותי הדאטה האוטומטיים שלנו. אנו שמחים שהמשקיעים שלנו זיהו את הפוטנציאל הייחודי והסכימו פה אחד על הצורך בהגברת הפעילות המסחרית שלנו. אנו מאמינים כי הפקה אוטומטית היא פתרון שייצר בסופו של דבר קשר טוב יותר בין הקבוצות והאוהדים".