טבע תובעת 40 מיליון שקל מאבוט: "הפעילה שיח שקרי ומטעה ביחס למוצרי נוטרילון"
טבע, יבואנית תרכובות המזון לתינוקות נוטרילון תובעת את יבואנית סימילאק ואת סוכנות משפיעני הרשת דה לידרס כי ניצלו שיח בפייסבוק על שינוי טכני בצורת הלוגו של נוטרילון כדי לרקום קמפיין שקרי, מסית ומוסווה. החברה טוענת כי מכירות המותג ספגו פגיעה משמעותית הנאמדת במיליוני שקלים
חברת טבע, יבואנית תרכובות המזון לתינוקות נוטרילון, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך 40 מיליון שקל נגד חברת אבוט, יבואנית תרכובות המזון לתינוקות סימילאק, ונגד סוכנות משפיעני הרשת דה לידרס ומנכ"לית החברה, אפרת סלע איתמר.
- תחליפי חלב: התחרות על היולדות תימשך עוד חמש שנים
- חברות תחליפי המזון לתינוקות: ההשוואה למחירים בעולם לא מדויקת
- תחליף החלב: שופרסל השיגה בחודש מה שטבע לא עשתה בשנתיים
התביעה הוגשה על ידי משרד עורכי הדין ש. הורוביץ בטענה כי אבוט נקטה באסטרטגיית פרסום מכפישה ומטעה ביחס למוצרי נוטרילון. בתביעה טוענת טבע כי אבוט ניצלה שיח ברשת פייסבוק בעקבות שינוי טכני בצורת הלוגו והעברת ייצור נוטרילון למפעל חדש בהולנד, "כדי לרקום קמפיין רחב היקף, שקרי, מסית ומוסווה היטב ברשתות החברתיות וזאת בין היתר תוף הפעלת חשבונות פיקטיביים ומספר גדול של מגיבים בתשלום ללא כל גילוי, שמטרתו ליבוי והתססת שיח שקרי וחסר בסיס ברשת, במסגרתו נטען כי פורמולת מוצרי נוטרילון שונתה, כביכול, וכי הדבר גורם לתחלואת תינוקות".
הארוע לו טוענת חברת טבע התרחש בסוף שנת 2019. בתביעה טוענת טבע כי אבוט ודה לידרס הפעילו "שורה של אימהות אמיתיות, אשר תמורת תשלום או טובת הנאה דיבררו בתגובות פייסבוק את מסריהן של הנתבעות, וגמרו את ההלל על סימילאק, לא אחת תוך הטלת דופי מפורשת בנוטרילון, בהכפשות מכוערות וחסרות בסיס". טבע טוענת כי פנתה לפייסבוק בבקשה לבדוק את האותנטיות של מספר חשבונות "חשודים", ופייסבוק איששה את החשדות שלה והסירה חלק מהחשבונות הפיקטיביים.
לטענת יבואנית נוטרילון, הקמפיין נגד המותג שלה סוקר גם בכלי תקשורת והוביל לפגיעה במותג. "המותג נוטרילון ומכירותיו ספגו פגיעה משמעותית הנאמדת בהיקף של מיליוני שקלים".
טבע מבקשת מבית המשפט לחייב את הנתבעות, לשלם לה 34 מיליון שקל "בגין הפגיעה הקשה במותג נוטרילון ובמוניטין שלו, בגין העלויות הנכבדות שטבע נאלצה להשקיע בשיקומו בעקבות מעשי ומחדלי הנתבעות, ובגין הפגיעה הניכרת שחלה במכירות נוטרילון, תוך עצירת מגמת הצמיחה העקבית בה היה נוטרילון מצוי". לחלופין, מבקשת טבע לחייב את הנתבעות לשלם לה "את כפל הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק איסור לשון הרע כפיצוי ללא הוכחת נזק, וזאת כקבוע בחוק איסור לשון הרע ביחס לפרסומים שנעשו מתוך כוונה לפגוע בסך כולל של 17.4 מיליון שקל. אם לא יוכח שהפרסומים נעשו במטרה לפגוע בנוטרילון, דורשת טבע לחייב את אבוט ב-8.7 מיליון שקל, הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק איסור לשון הרע כפיצוי ללא הוכחת נזק. עוד דורשת טבע לחייב את הנתבעות, "להשיב לידי טבע את התעשרותן שלא כדין על חשבונה", בסך של 6 מיליון שקל ולהוציא צו שיאסור על אבוט ודה לידרס לפרסם כל סוג של פרסום מכפיש נגד נוטרילון וטבע.
אפרת סלע איתמר מנכ"לית דה לידרס מסרה: "חברת דה לידרס טרם קיבלה את כתב התביעה".
מאבוט נמסר: "אנו מחוייבים לתקשור אתי ואחראי בנוגע לכל מוצרינו. קיבלנו את הטענות ואנו לומדים אותן".