אפקט הקורונה: ניסאן מצמצמת שעות עבודה, BMW מקצצת 10,000 עובדי קבלן
יצרניות הרכב נוקטות בצעדים קשים כדי לנסות להתגבר על השלכות המשבר. ניסאן מפחיתה את שעות העבודה בשלושה מפעלים, על רקע הירידה בביקוש. BMW הגרמנית הגיעה להסדר עם איגודי העובדים על "חבילה של צעדים לטובת עתיד יציב"
תעשיית הרכב העולמית מתקשה להתגבר על השלכות משבר הקורונה. יצרנית הרכב היפנית ניסאן הודיעה היום (ו') כי בכוונתה לצמצם אף יותר את שעות העבודה בשלושה מפעלי ייצור שלה ביפן - זאת, על רקע הירידה בביקוש.
- משבר הקורונה: תעשיית הרכב העולמית זקוקה לעשרות מיליארדים
- כך פוגע הנגיף הסיני בתעשיית הרכב העולמית
- אפקט הפרפר: בתעשיית הרכב העולמית מזהירים ממחסור בחלקי חילוף בעקבות וירוס קורונה
בחברה מחפשים דרכים להתאושש מהירידה במכירות הנובעת מהשלכות הקורונה. לפי הצהרה שפרסמה החברה באתר האינטרנט שלה, בכוונתה לבטל את משמרות הלילה באחד המפעלים שלה בקיושו בדרום יפן לאורך כל חודש יולי. משמרות הלילה בשאר המפעלים בעיר יבוטלו החל מה-20 ביולי ועד לסוף החודש.
בנוסף, במשך יומיים בחודש הבא תופסק לגמרי פעילות הייצור במפעל של ניסאן באופאמה, ומפעל אחר ייסגר למשך שמונה ימים. הצעדים הללו מגיעים לאחר שבחברה מקצצים בהיקפי הייצור מאז פברואר. ניסאן כבר התמודדה עם ירידה ברווחיות ובמכירות עוד לפני פרוץ המגיפה, ובחודש שעבר דיווחה על ההפסד השנתי הראשון מזה 11 שנים ובעקבות זאת חשפה תכנית ארגון מחדש מקיפה.
במקביל, יצרנית המכוניות הגרמנית BMW לא מתכוונת להאריך את החוזה של 10 אלף עובדי קבלן, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. המהלך נובע ממאמציה של החברה להפחית את הייצור בשל משבר הקורונה. החברה הידועה במכוניות היוקרה שהיא מייצרת הודיעה היום (ו') כי הגיעה להסדר עם איגודי העובדים על חבילה של "צעדים אישיים לטובת עתיד יציב".