$
רכב

בלעדי לכלכליסט

מימון ישיר מצמצמת סיכונים: הפסיקה להעניק הלוואות לרוכשי דו גלגלי

לכלכליסט נודע שנציגי מימון ישיר הודיעו ליבואני האופנועים והקטנועים שלא יסכימו לממן רכישות של דו גלגלי במהלך החודשים הקרובים לפחות. מימון ישיר: לא הפסקנו מתן הלוואות לתחום זה - הקטנו משמעותית

תומר הדר 18:2018.06.20

מימון ישיר, מגופי המימון הגדולים בישראל הפעילים בתחום הרכב, הפסיקה להעניק הלוואות לרוכשי דו גלגלי, כך נודע ל"כלכליסט". במהלך השבועות האחרונים הודיעו נציגי מימון ישיר ליבואני האופנועים והקטנועים כי לא יסכימו לממן רכישות של דו גלגלי במהלך החודשים הקרובים לפחות.

 

 

לפי הערכות בענף הדו גלגלי, מעל שליש ממסירות הקטנועים והאופנועים בישראל מבוצעות במימון. על פי נתוני איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי באיגוד לשכות המסחר, בשנה שעברה יובאו ארצה 17,467 קטנועים ואופנועים, לעומת 18,017 קטנועים ואופנועים בשנת 2018.

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", מימון ישיר הודיעה ממש לאחרונה כי תפטר כ-100 מתוך 550 עובדיה. במקביל עזב שרון בן עזרא, סמנכ"ל השיווק המכירות והאשראי את תפקידו. בפברואר השנה מימון ישיר עוד היתה חברה שניצבה על סף הנפקה, מה שלא קרה בגלל הקורונה. 

מנכ"ל מימון ישיר ערן וולף מנכ"ל מימון ישיר ערן וולף צילום: מימון ישיר

 

 

מימון ישיר עצמה נמצאת בשליטת משפחת שנידמן (80%). יתר האחזקות נמצאות בידי בית ההשקעות אלטשולר שחם. סירובה של מימון ישיר לממן עסקאות בתחום הדו גלגלי התקבל בענף בהפתעה, זאת לאור התעניינות של לקוחות ברכישת דו גלגלי במקום שימוש ברכבת או בתחבורה ציבורית.

 

ממימון ישיר נמסר: "היקף ההלוואות לאופנועים וקטנועים הינו זניח בפעילות החברה. מימון ישיר לא הפסיקה מתן הלוואות לתחום זה אך מתוך אחריות וניהול הסיכונים בחברה, הקטינה זמנית באופן משמעותי את היקפן וזאת, כדי לבחון מחדש את רמת הסיכון בענף לאור אי הוודאות במשק. בתחום ההלוואות לרכב הפעילות מתנהלת כסדרה ואנו חווים ביקושים ערים וצמיחה עקבית מאז הסרת ההגבלות במשק".

x