בשורה לבעלי מכולות קטנות: תנובה מציעה להם בחינם אתר למכירות באינטרנט
תנובה מציעה לבעלי חנויות מכולת קטנות להיכנס לתחום המכירות ברשת באמצעות צ'יק צ'אט, פלטפורמה לניהול חנות מקוונת. הרקע לחיזור: המכולות הן כ־34% מכל המכירות בשוק המזון, כ־16 מיליארד שקל בשנה
- תנובה תשלם על העלאת מחיר הקוטג' 20 מיליון שקל
- תנובה לא הצליחה ללקק את הקצפת של מילקי
- שוק החלב: הקורונה והעלאת מחירים תרמו לעלייה של כ-11% במכירות בינואר - אפריל
למכולות הייתה עדנה בימי הקורונה. לפי סטורנקסט, הן רשמו במארס עלייה של 39% במכירות בזכות לקוחות שהעדיפו לרכוש קרוב לבית ולא בסניפים גדולים שבהם הסיכוי להידבק גדול יותר. ספקים טוענים כי חלקם ממשיכים לרכוש ליד הבית. כמו כן, הוסיפה שופרסל למותג הפרטי שלה תחום גבינות לבנות שמיוצרות למענה על ידי משק יעקבס, לצד חלב שופרסל המיוצר בשבילה על ידי מחלבות הגולן וגבינות צהובות המיובאות תחת המותג הפרטי. גם רמי לוי מוכר יוגורטים מיובאים מיוון, גבינות צהובות מיובאות ומותג פרטי בתחום מוצרי החלב. כל אלה מאיימים על המחלבות הגדולות. יונילוור נכנסה כבר לפני שנתיים עם פלטפורמה דומה לחנויות המכולת.
צ'יק צ'אט תאפשר לצרכנים להזמין מהמכולת באמצעות צ'טבוט בווטסאפ, ובכך תסייע לבעלים להאיץ את המהפכה הדיגיטלית של עסקיהם ולחסוך את עלויות ההקמה והתחזוקה של אתר סחר אלקטרוני. צ'יק צ'אט היא גרסה פשוטה של אתר סחר ואין בה אפשרות לשלם (התשלום נעשה בכרטיס אשראי בטלפון מול עובדי המכולת או במקום, בזמן האיסוף). הלקוח נכנס לאפליקציה באמצעות הווטסאפ, ולאחר מילוי שאלון קצר נפתח לפניו קטלוג המוצרים של הקמעונאי.