$
רכב

בלעדי

טלקאר תייבא את ה"טסלה הסינית" בכ-300 אלף שקל

יבואנית קיה תשיק שתי מכוניות חשמליות מתוצרת DFSK מוטור, רכב פנאי עממי במחיר של כ-150 אלף שקל ורכב פנאי יוקרתי לטווח של כ-400 ק"מ, שמזכיר את טסלה X

אודי עציון 08:2416.06.20

עד סוף השנה יגיעו לישראל שני דגמי תקינה של DFSK ו-SERES, רכבים חשמליים שתייבא טלקאר, יבואנית קיה וסאנגיונג. היבוא המסחרי יתחיל ב-2021.

 

DFSK מוטור היא חברת בת של דונגפנג, מיצרניות הרכב הסיניות המובילות, שלה שיתופי פעולה רבים עם יצרניות רכב מערביות, כמו קיה, הונדה, ניסאן, פיג'ו-סיטרואן ורנו.

 

החברה השיקה בשנה האחרונה שני דגמים חשמליים מתקדמים, האחד שנמכר תחת שמה, והשני תחת המותג SERES, שנועד להיות מתחרה סינית לטסלה, עם טווח נסיעה ארוך, מסך 17 אינץ' במרכז הדשבורד שממנו נשלטות מערכות המכונית, ועוד. לשני הדגמים מערכות בטיחות אקטיביות מלאות, וטעינה מהירה בתקינה האירופית, מה שיאפשר להן להשתמש בעמדות הטעינה הפרוסות בארץ.

 

 

 גלורי e3 של DFSK הסינית גלורי e3 של DFSK הסינית

 

DFSK גלוריE3 הוא ג'יפון חשמלי בגודל ניסאן קשקאי, רחב (1.85 מטר), גבוה (1.65 מטר) ועם סוללת ליתיום בגודל 53 קילוואט שעה. הטווח בין טעינות, לפי התקינה הסינית, עומד על 405 ק"מ, שווה ערך לכ-300 ק"מ בתקינה האירופית.

 

SERES SF5, שמזכיר בעיצובו את פורשה מקאן ומיועד להתחרות בחשמליות יוקרתיות כמו טסלה מודל X, הוא רכב פנאי גדול וחזק יותר, עם 1.93 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 2.88 מטר, 23 ס"מ יותר מהגלורי. לסוללה 90 קילוואט שעה והטווח בתקינה הסינית עומד על 500 ק"מ. עם 594 כ"ס, ההבטחה היא לתאוצה מ-0 ל-100 קמש ב-3.5 שניות, דומה לטסלה ולמכוניות על.

 

SERES SF5 של DFSK הסינית SERES SF5 של DFSK הסינית

 

DFSK כבר מוכרת בסין ובונה כעת את מערך המכירות הבילאומי. ישראל תהיה אחד השווקים הראשונים שלה מחוץ לסין.

 

המחירים טרם נקבעו, אבל יהיו תחרותיים יחסית לשוק. הגלורי, שתתחרה ב-MG החשמלית וב-GAC GE3 עשויה לעלות כ-160-150 אלף שקל, ה-SF5 תעלה 300-250 אלף שקל, נמוך משמעותית מרכבי פנאי חשמליים כמו אאודי אי טרון ויגואר i פייס.

x