סופית: פלאפון תשלם 2.3 מיליון שקל בגין מכירה פסולה של טאבלטים
בית המשפט דחה ערעור של החברה נגד עיצום כספי שהטילה עליה הרשות להגנת הצרכן, לאחר שהציגה לצרכנים את הטאבלטים כמתנה; מעדויות העובדים: "היה לחץ מהמנהל אזור שאם לא נעמוד ביעד ונמכור - לא נעבוד יותר"
- הסכם קיבוצי חדש בפלאפון: כל העובדים יחזרו מחל"ת ויקבלו מענק חד פעמי
- שוק ניודי הסלולר מתאושש: We4g מובילה עם גיוס כ-10,000 מנויים בחודש מאי
- סופית: פלאפון תשלם קנס של 1.16 מיליון שקל על הוספת שירות בתשלום ללא הסכמת הלקוח
השופט עדי הדר ציין כי עדויות העובדים מוכיחות קיום שיטה ועומדות בסתירה לטענת פלאפון לגבי פעולות בודדים בניגוד להנחיות מפורשות. כך, אחד העובדים אמר: "נורא ואיום, ההורים שלי גם נפלו בפח, יש הרבה נציגים שמפילים בפח אנשים. המקור של התופעה זה בעלים של פלאפון. הם עושים את זה בשטיפה. אם אתה עובד על יעדים ומגדירים לך יעדים בצורה חד משמעית וללא תנאים, יש לחץ מהמנהל אזור והוא אומר שאם לא תעמוד ביעד לא תעבוד יותר ואז לוחצים את הבן אדם ואז חייבים למכור וללמוד מאנשים שמוכרים במרמה, כדי לעמוד ביעד".
עובד נוסף אמר: "המנהלים ידעו שאני מוכר כך. נראה לי שגם המנכ"ל יודע את זה. זו הייתה הדרך לשווק את המוצר. למדתי מהמנהלים איך למכור. כל שיחה שניה הייתה תלונה על זה שאנשים הגיעו למרכז שירות ונתנו להם כביכול טאבלט אחד או יותר בחינם. הם התקשרו אלי ולמשל היו אומרים לי שקבלו ארבע טאבלטים ללא עלות. היה אפילו אדם אחד שקבל שבעה טאבלטים, הוא כמעט חטף לי התקף לב בטלפון".
הרשות להגנת הצרכן הטילה על חברות נוספות עיצומים כספיים בעניין דומה, אך הן בחרו לא לערער ושילמו את הקנס: על ספקית האינטרנט 012 הוטל 1.67 מיליון שקל; על פרטנר הוטל 1.77 מיליון שקל; ועל HOT מובייל הוטל 1.2 מיליון שקל.